יהודי נמצא במצב קשה אחרי שנדקר בגבו במהלך השבת, כאשר הלך אל בית הכנסת באנטוורפן, בלגיה, כך דווח ע"י סוכנות הידיעות המקומית.

עפ"י החשד, התוקף רץ לעבר שני אנשים חסידיים, אשר עשו את דרכם לכיוון בית הכנסת, דקר את אחד מהם בגרון והצליח לברוח. הפצוע נלקח לבית החולים במצב קשה, אך חייו לא בסכנה. המשטרה חוקרת את המקרה, כאשר כוחות ביטחון מקומיים נמצאים באיזור על מנת לעצור התלקחות כלשהי.

עפ"י העיתונות הבלגית, המוטיב מאחורי האירוע עדיין לא ברור וחשוד אשר נעצר בחשד לשותפות באירוע, שוחרר לאחר חקירה קצרה. מאז מבצע "צוק איתן" קיבלו הקהילות היהודיות בעולם התראות לגבי אירועים אנטישמיים שעלולים לקרות (ואף קרו). הנדקר הלך באיזור הגשר באיזור הרכבת. אנטוורפן נחשבת לעיר השנייה בגודלה במדינה מבחינת אוכלוסיית היהודים בה.

בעקבות האירוע, שלח יו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות חה"כ יואל רזבוזוב, מכתב לשגריר בלגיה, בדרישה ששלטונות בלגיה יפעלו בחומרה כנגד מבצעי הפיגועים כנגד היהודים. 

"המצב שבו רב יהודי, מותקף בצהרי השבת כשהוא יוצא מבית הכנסת אינו מתקבל על הדעת. הקלות בה עובר אורח שולף סכין ומשסף את גרונו של יהודי, רק מוכיחה עד כמה ביטחונם של יהודי בלגיה שביר. אירוע זה, מתוכנן או מאולתר ככל שיהיה, צריך להדליק נורת אזהרה גדולה מאוד. לא ייתכן שבמרחק של כמה חודשים בודדים, דמם של יהודי בלגיה שוב יישפך ברחוב.

״האנטישמיות היא תופעה שהולכת וגוברת - ואנחנו חייבים למנוע אותה ולשמור על אחינו שבתפוצות. לכן אמשיך לקיים דיונים בנושא, ואמשיך לדרוש נקיטת צעדים משמעותיים מכל הגופים הרלוונטיים, כדי שההיסטוריה של העם היהודי באירופה לא תחזור על עצמה".