עשרות פעילים ותושבים משכונות מדרום ת"א קיימו הערב צעדת מחאה לאורך שדרות רוטשילד בת"א בדרישה לפתור את המצוקה הקשה בה לדבריהם הם חיים לנוכח תופעת המסתננים.

ההפגנה סיימה פעילות בת שלושה ימים של אוהל מחאה שהוקם בפינת שדרות רוטשילד, מול כיכר התרבות, בו הוצגו סרטונים על מה שלטענתם הם עוברים בכל ימות השנה. "אנחנו נמצאים חמש דקות מהשכונות בהם מצויים המסתננים, אבל זה מרחק של חצי עולם. בלילה אנחנו חוששים, אין לנו ביטחון ואנחנו רוצים להמחיש את מה שאנחנו עוברים", זעקו המפגינים בהפגנה במהלכה נישאו שלטים: "דורשים פיתרון לדרום ת"א, אנחנו פליטים בשכונות שלנו, הצילו את דרום ת"א".


תושבי דרום ת"א מפגינים ברוטשילד, הערב. צילום: אבשלום ששוני

אחד ממארגני ההפגנה, חבר מועצרת ערייית ת"א, חיים כהן אמר: "הגענו למסקנה שמה שקורה בדרום ת"א, לא איכפת לאף אחד, רק אם שומעים על אונס חלילה, כולם מתעוררים לכמה ימים. מארגן נוסף של ההפגנה, שלמה מסלאווי הוסיף: "נמשיך בפעילויות, אנחנו דורשים פיתרון אמיתי לדרום ת"א.

אורלי יגר, יו"ר המרכז למדיניות הגירה אמרה: "חשוב שכולם יראו ויבינו איך אנחנו חיים, בגלל זה הגענו לפה". המפגינים התעכבו מול בתי הקפה והמסעדות השוקקות וצעקו: "אנחנו רוצים שתבינו מה אנחנו עוברים". פעמיים פרצו עימותים עם יושבים בבתי הקפה, אך בסה"כ הסדר נשמר.

"לפני שלוש שנים היתה כאן מחאה חברתית ודרשו בשדרה הזאת צדק. לפני יוקר המחייה, צריך לדאוג לביטחון האישי. אנחנו רוצים לחיות בבית שלנו בביטחון". המארגנים חתמו על עצומה לפתור לאלתר את סוגיית המסתננים: "אנחנו תושבי דרום ת"א דורשים פיתרון אמיתי, מלא ומקיף ובראש ובראשונה את הוצאתם המיידית מדרום ת"א ומערים אחרות את המסתננים", נכתב על פלייר: "החזירו לנו את השכונות עכשיו. אנחנו מפגינים מ מהסיטו של נווה שאנן.