קומץ מתלהמים משני הצדדים גרם לכל המבוכה הזו ולהרגשה הלא נעימה של תושבי אבו סנאן, אשר חיים יחדיו עשרות שנים בשלווה ובדו־קיום. יש להצטער על האירוע שהתרחש ולגנות אותו בכל תוקף, ולפעול במהירות להידברות מרובה לצורך הרגעת הרוחות. חשוב לקיים מפגשים בין אנשים מכובדים ובעלי השפעה, מובילי דעה, לשם יישור ההדורים בין כל התושבים בכפר והחזרת המצב לקדמותו.

עד היום חיינו יחד בשלווה מלאה, כמו שההורים והורי ההורים שלנו חיו, תוך שיתוף פעולה מלא והשתתפות בשמחות ובמסיבות ובניחום אבלים. יש והייתה הדדיות וחברות, וחשוב מאוד לא להיענות לקריאות גזעניות מחוץ לכפר שגורמות לשיבושים בסדר בתוכו. אנחנו צריכים כולנו לקרוא להרגעת הרוחות כדי שלא ייווצר כדור אש שאי אפשר לעצור אותו, כי היום זה באבו בסנאן ומחר זה יכול
להיות במקום אחר.

יש צורך בהרצאות במקומות שונים בנושא הזה, בעיקר בבתי הספר, כדי להסביר לתלמידים שאירועים כאלה לא מביאים לשום תועלת אלא רק לנזק גדול לכולנו. יש להפסיק עם זה מיד. אני מדבר בין היתר גם על התלמידים שהגיעו לבית הספר ועל ראשם כאפיות - וגם על אלה שהתגרו בהם.

לי באופן אישי אין כל בעיה עם כאפיות ושכל אחד יתלבש כיאה בעיניו, אבל מדובר בשטח בית
ספר ויש תקנון. על בתי הספר לנקוט כללים וחוקי משמעת שימנעו התנהגויות שמביאות להתלהטות יצרים בין תלמידים - ובעקבותיה להשלכות קשות על היחסים בין התושבים ולמערבולת מיותרת.

יש שיטענו כי האירוע פרץ על רקע עדתי, והדבר עשוי להשפיע על אזרחים אחרים מחוץ לאבו סנאן אשר עלולים לפרש את הדברים בצורה לא נכונה ולנקוט מהלכים מסוכנים. בכך, חלילה, הם עוד יגרמו להרחבת הסכסוך ולגלישתו עד לממדים שיהיה קשה להשתלט עליהם. לכן בנסיבות אלה יש להקדים תרופה למכה באמצעות הידברות צמודה של מכובדים בעלי השפעה, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. כל בעלי הסמכות שיש בידם היכולת להרגיע את הרוחות ולהשליט סדר, שלווה, שלום ורעות בין התושבים, כפי שהיה תמיד, חייבים להתגייס כעת לטובת המהלך הזה.

הכותב הוא תושב אבו סנאן
הביאה לדפוס: קארין רוזקובסקי