ההוצאה להורג החמישית של ארגון "המדינה האיסלאמית". שעות ספורות לאחר שדווח כי ג'ון הג'יהאדיסט, המוציא להורג של הארגון, שמוכר מסירטוני עריפת הראשים שפורסמו בשבועות האחרונים, נפצע בהפצצה של ארה"ב ועיראק, פירסם הארגון סירטון הוצאה להורג של העיתונאי פיטר קאסיג.

בניגוד לסירטונים הקודמים, הפעם רקע עריפת הראש לא נראה בוידאו. קאסיג בן ה-26, אמריקני, שינה את שמו במהלך תקופת השבי שלו לעבדול רחמן. לפני מספר חודשים העביר העיתונאי מכתב להוריו בו כתב שהוא מפחד למות.

 ה"דיילי מייל" מפרסם כי ג'ון הג'יהאדיסט, הבריטי שערף את ראשם של שני בריטים ושני אמריקאיים שהוחזקו בשבי על ידי ארגון דאעש, נפגע בתקיפה אווירית שהובילה ארה"ב, כך על פי דיווחים שהגיעו למשרד החוץ בבריטניה.

"התליין" רעול הפנים, השתתף בפסגה של מנהיגי ארגון הטרור בעיר עיראקית הקרובה לגבול הסורי בסוף השבוע שעבר. מטוסים אמריקאיים ועיראקים זיהו את דבר הוועידה. "אנחנו מודעים לדיווחים על כך שג'ון נפגע, ואנחנו מחפשים אותך", אמר דובר משרד החוץ הבריטי". על פי הדיווחים, ג'ון נפצע והובהל לבית החולים.

במסגרת התקיפה האמריקנית-עיראקית על הוועידה, נהרגו עשרה מפקדים ו-40 נוספים נפצעו. על פי הדיווחים, אחד הנפגעים הוא מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי. הוועידה הסודית, המאובטחת בכבדות, התקיימה ביום שבת שעבר בבונקר תת קרקעי מאולתר. לפחות 30 מוותיקי הארגון מחלקים שונים של סוריה ועיראק התכנסו כדי להשבע אמונים לאל-בגדאדי.

ג'ון הג'האדיסט הפך לאחד המחבלים הנרדפים ביותר בעולם לאחר עריפת ראשיהם של דיוויד היינס ואלן הנינג הבריטים והאמריקאיים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. 

בשבוע שעבר, פירסם משרד הפנים העיראקי כי "המתקפה האווירית נגד אל-בגדאדי ועוזריו, בוצעו על ידי מטוסים עיראקים בשיתוף פעולה עם המודיעין הצבאי". בהודעה נחשפו שמות 40 ההרוגים והפצועים במתקפה באל-קאים במערב אל-אנבאר, וכי אל-בגדאדי עצמו הועבר לטיפול בסוריה. בהודעה נמסר, כי בהרוגים שני שומרי ראשו של מנהיג דאעש, אבו חודייפה אל-עדנאני ואחמד עטאללה.

עוד בהרוגים: מומחה לבנות החבלה הסעודי עומר אל-עבסי, "אבו קותייבה" המופתי של מחוז הפרת, אבו עבד א-רחמן שישאני שכונה "אחד ממנהיגי הטרור בסוריה". יש לציין, כי הודעה זו סותרת הודעה קודמת של הפנטגון בה נטען כי מטוסים אמריקאיים הם שביצעו את המתקפה במהלך כינוס של ראשי הארגון הקיצוני. בהודעה נמסר, כי "לא ידוע אם אל-בגדדי נהרג או נפצע".

בתוך כך, אנשי "אנסאר בית אל-מקדס", הקבוצה המילטינטית הגדולה במצרים, הודיעה על הצטרפותה לדאעש ועל מתן 'באיעה' (שבועת אמונים) למנהיג הארגון הפועל בסוריה ועיראק, אבו באכר אל בגדדי. הקלטת מהווה הוכחה ניצחת להצטרפות התנועה למדינה האיסלמית, זאת לאחר הצהרות סותרות רבות מפי פעילים בארגון בתקופה האחרונה.