יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כינס אחר הצהריים את "הקבינט הפלסטיני" בהשתתפות ראש הממשלה ראמי אלחמדללה, וחזר שוב על גינויו את פיגוע הדמים בבית הכנסת בהר נוף בירושלים. 

בנוסף, קרא היו"ר להרגעת הרוחות, להפסיק את הפיגועים - על מנת "לאפשר לנו להתקדם בזירה המדינית במטרה להשיג שלום במזרח התיכון".
אבו מאזן אמר בתחילת הדיון: "אנו מגנים את הפיגוע שהתרחש באחד מבתי הכנסת בירושלים, דבר שגרם להרג ישראלים. אנו מגנים את הפעולה ולא מקובל עלינו פגיעה באזרחים או בבתי תפילה, בדיוק כמו שגיניתי את הפגיעה במסגד אל-אקצא, הצתת כנסיות ומסגדים – כיוון שפעולות כאלו מנוגדות לכל חוקי השמיים, ואינם משרתים את האינטרסים להקמת שתי מדינות – מדינת פלסטין ליד מדינת ישראל".

ברחוב הפלסטיני בעזה ובכפר ג'בל אל-מוכבר גילו המקומיים שמחה לפיגוע וחלקים מהם אף חילקו ממתקים וירו זיקוקים לאות שמחה. כלי התקשורת הערבים הדגישו בדיווחים שלהם שכל הפלגים הפלסטינים תומכים בפיגועים ואף בירכו על הפיגוע בירושלים, מלבד היו"ר אבו מאזן. בנוסף, הדגישו את איומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
ברשת אל-ג'זירה אף היו תגובות קשות נגד אבו מאזן. "נשיא של מי?", כתב אחד הטוקבקיסטים. "זה שלא נקף אצבע כאשר מתנחלים הוציאו להורג את נהג האוטובוס? הוא משרת את הציונים". אחר כתב, כי "הוריו ציונים, ואנו מבטיחים לו ולדומיו הבוגדים, כי ימיהם ספורים. חילול אל-אקצא וירושלים לא יעבור בשתיקה".
גם בערוץ אל-ערביה דיווחו בהרחבה על הפיגוע, כמו יתר הרשתות, ושם כינו רוב המגיבים את שני המפגעים "שהידים גיבורים שנלחמים למען אל-אקצא". באחת התגובות נקראו הפלסטינים "לחיות בשלום ליד היהודים, במקום להילחם בהם" – וגם הוא כמו במקרה של הגינוי של אבו מאזן, זכה לכיתונות של ביקורת.
הפיגוע בירושלים זכה לסקירה רחבה בערוץ של חיזבאללה "אל-מנאר", שדיווח בהרחבה על החלטות ראש הממשלה, שיחת ניחום האבלים של שר החוץ קרי. הכותרת הראשית: "חמישה מתנחלים נהרגו ועוד 13 נפצעו בפיגוע בירושלים הכבושה". גם כאן המגיבים ציינו לשבח את המפגעים, והוסיפו כי "מדובר בפעולה טבעית לכיבוש ולפגיעה במסגד אל-אקצא".