ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים, בו נרצחו 4 רבנים והמשיכו את גל הטרור מהתקופה האחרונה. דווקא בסיום דבריו היפנה רה"מ יד לעבר יריביו הפוליטיים ואמר: "יש ללכד כוחות אני קורא להרצוג, מופז, גלאון, דרעי וליצמן להצטרף".

עוד לפני כן פתח נתניהו ואמר: "אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור שממוקדת בירושלים. היום באמצע תפילת שחרית, כשהם עטופים בטליתות ותפילין, נרצחו ארבעה רבנים, ארבעה יהודים תמימים וטהורים...יהי זכרם ברוך. אנחנו שולחים תנחומים למשפחותיהם ואיחולי החלמה לפצועים, ביניהם שוטרים גיבורים שמנעו אסון כבד עוד יותר.
"חיות האדם שביצעו את הטבח באו טעונים בשנאה והסתה תהומית נגד העם היהודי והמדינתו. החמאס, התנועה האיסלאמית והרשות הפלסטינית מפיצים בדותות נגד מדינת ישראל. הם אומרים שהיהודים מטמאים את הר הבית ורוצים להרוס את המקומות הקדושים, לשנות את הסדרי התפילה.

"השקרים האלו גבו מחיר יקר. הם גבו את חיה של התינוקת חיה זיסל בראון, שהוריה רצו להודות לאלוהים על שקיבלו אותה". נתניהו ציין את שמות ההרוגים בתקופה האחרונה, אותם כינה "נשמות טהורות", ו"קורבנות ההסתה הכוזבת".
 
רה"מ המשיך: "היום הצטרפו אליהם קורבנות נוספים כתוצאה מעלילות הדם. אתמול התאבד נהג אוטובוס. תוצאות הדוח הפתולוגי מוכיחים זאת מעבר לכל ספק. אבל זה לא מונע מאנשים לספר שהוא נרצח. מה שמזעזע בטבח הוא לא רק האכזריות, אלא גם צהלות השמחה בעזה, בבית לחם ובמקומות אחרים, שם מחלקים ממתקים, משבחים את השהידים, ומניפים גרזנים באוויר.
 
"הפעם גינה אבו מאזן את הרצח, וטוב שכך, אבל זה לא מספיק, כי בהמשך לכך הוא קשר את הטבח למעשים דמיוניים חסרי שחר, שישראל כביכול מבצעת בהר הבעת. ברשות יש הסתה בלתי פוסקת נגד עצם קיומה של מדינת ישראל, בבתי הספר, בתקשורת, במסגדים, וזה שורש הסכסוך. הסירוב לחנך להכרה במדינת היהודים.
 
על הפגישה בעמאן עם המלך עבדאללה ומזכיר המדינה קרי אמר: "קראנו יחד להרגעת הרוחות והשבת השקט. התשובה שקיבלנו מהרשות היא הכרזה על יום זעם בירושלים. היום ראינו את התוצאות. העולם מביט בטבח ולא דורש מהפלסטינים להפסיק את ההסתה, שהיא שורש הסכסוך.
 
"אני רוצה לראות זעזוע. אני רוצה לראות הוקעה עמוקה, בלתי מתפשרת, של מעשי הרצח האלו של ישראלים, של יהודים. אל תפלו בין דם לדם. כשאני רואה תינוקת בת 3 חודשים נרצחת, או יהודים בטליתות מתפללים ונרצחים, אני מצפה לשמוע לפחות את אותה הוקעה, בעוצמה בלתי מתפשרת ובלתי מסויגת.
 
"יש כאלו שמתעקשים להעניק לפלסטינים הכרה חד צדדית במדינה, בזמן שהם לא מכירים במדינה יהודית. נחזיר את הסדר והבטחון לרחובות ירושלים. הנחתי להרוס את בתי המחבלים, להחמיר את הענישה נגד המסיתים, להוציא מחוץ לחוק ארגונים מתסיסים.
 
"אזרחי ישראל, אני קורא לכם לגלות מירבית ולכבד את החוק. כמדינה נבוא חשבון עם הטרוריסטים ועם משלחיהם, כמו שהוכחנו בעבר. אך לאיש אסור לקחת את החוק לידיו, גם אם הרוחות סוערות והדם בוער. אנחנו במלחמה ממושכת נגד הטרור הבוער, המלווה אותנו לכל אורך שנות המפעל הציוני... אנחנו בקרב על ירושלים, בירתנו הנצחית. בקרב הזה צריך לאחד כוחות, זהו צו השעה.
 
"צריך לשים בצד את המחלוקות ולהתאחד סביב הגנה על ירושלים ועל אזרחי ישראל. מה שנדרש בעת הזאת הוא אחדות לאומית.
 
על דבריו של ראש השב"כ על ההסתה אמר: "אין שום פער ביני לבין ראש השב"כ. הוא אמר שאבו מאזן אינו משלח טרוריסטים ואינו מעודד טרור ישירות. עם זאת, ברשות הפלסטינית, בראשה הוא עומד, אכן מעודדים טרור.
 
"יש פתרון. המזרח התיכון כולו בוער באש של קנאות איסלאמית. בסיני, לוב, סוריה עיראק ותימן. האש הזאת מנסה ללחך אותנו. נלחמנו בחמאס ויכולנו לו, כשכל העולם מתמודד עם ארגון בגודל שלו עם 58 מדינות (דאעש - ד.ס). נפעיל את האמצעים הדרושים למלחמה הזאת. הדבר שחשוב הוא אורך רוח ורצון ברזל. האויבים בוחנים את החוסן הלאומי שלנו. מה שנדרש הוא יכולת להתלכד. ייתכן שנצטרך להפעיל אמצעים נוספים פרט לאלו שכבר הפעלנו. זה מאבק צודק".
 
הרצוג בתגובה לנתניהו: "לא נשב בממשלתך"
 
יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזציה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים: "אחדות ולכידות הן חשובות תמיד וביתר שאת בעת הזו, אבל מפלגת העבודה לא תהיה חברה בממשלה שמדיניותה לא מספקת ביטחון ותקווה לאזרחי ישראל. מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה רעיונית ושלטונית והיא צריכה להוביל את הנהגת המדינה כי חייבים לייצר פה שינוי ומהר, ואין לה מה לחפש בממשלה בראשות נתניהו והליכוד".
 
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה כי נעשתה אליה פנייה רשמית של יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, בשמו של ראש הממשלה, להצטרפות לקואליציה, אך היא סירבה לכך: "האחדות סביב הוקעת הטרור והמלחמה בטרור היא מובנה מאליה, אך היא לא יכולה להיות סיבה לתת יד לממשלה שרק שופכת דלק על המדורה וחוסמת כל דרך לשים קץ לאיבה ולאלימות.
 
"חבל שמשתמשים בפיגוע הנפשע למטרות של תחמנות פוליטית צינית. אם ראש הממשלה יילך לתהליך מדיני שיחייב פשרה אמיתית מרצ תעניק לו רשת ביטחון".