שוב עזיבה של בכיר בסיבת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנכל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הודיע היום (ד') במפתיע כי הוא מעוניים לסיים את תפקידו. לוקר הגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו את התפטרותו ומקורביו מספרים כי חש תחושת מיצוי והוא רוצה לחזור למשפחתו לאחר תקופה ארוכה של עומס. ההערכות הן שככל הנראה יחזור למיגזר העיסקי. טרם מונה לו מחליף וטרם נקבע מועד סיום תפקידו. בלשכת ראש הממשלה הגיבו בתדהמה מאחר ולא היו אינדיקציות קודמות שיעזוב
לוקר, אשר הגיע לשירות הציבורי מהמגזר העסקי, החל את עבודתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בשנת 2011 והחליף את אייל גבאי.
במסגרת תפקידו ניהל את עבודת המטה של הממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים ופעל בנושאים אלה כאיש הביצוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה, ראשי רשויות, משקיעים זרים והמגזר העסקי. בסוף השבוע האחרון חזר מביקור ביפן עם משלחת של אנשי עסקים במטרה לקדם שיתופי פעולה עסקיים, בעיקר לקראת האולימפיאדה שתיערך בטוקיו ב-2020.

בין המהלכים אותם קידם לוקר ניתן למנות את: רפורמת היבוא המקביל במזון לא רגיש (רפורמת הקורנפלקס), צמצום השימוש במזומן, רפורמה בכוח האדם בשרות המדינה, תכנית צמצום הרגולציה והבירוקרטיה בממשלה, מעבר צה"ל דרומה ופינוי מחנות צה"ל מאזורי הביקוש, תכניות לפיתוח כלכלי חברתי של הנגב ועוטף עזה, החלת שקיפות ובקרה בתקציב מערכת הביטחון, מיזם הסיבים האופטיים וישראל דיגיטאלית, קידום משק הגז הטבעי (יצוא, מתקני קליטה ועוד). לוקר עובד בשבועות האחרונים בשיתוף פעולה עם משרד האוצר על תוכנית להפחתת המכסים על מוצרי מזון, ונראה כי השלמת המהלך כבר תעבור למחליפו.
מקורבים ללוקר מספרים כי הוא מרגיש תחושת מיצוי מתפקידו ולאחר שלוש שנים במגזר הציבורי הוא מרגיש ש'עשה מילואים' ויכול לשוב למגזר הפרטי. היחסים בינו לראש הממשלה מעולים והעזיבה שלו לא קשורה אליו .
ללוקר תואר ראשון במשפטים וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים עם התמחות במיסים, מבית הספר למשפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון. אחיו, יוחנן לוקר, שימש בעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה והוא עומד היום בראש וועדה לבחינת תקציב הביטחון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מודה להראל על עבודתו המאומצת והמבורכת באחד התפקידים המורכבים בשירות הציבורי. במשך שלוש שנים ותחת שתי ממשלות בראשותי, קידם הראל בצורה יוצאת דופן נושאים רבים וקריטיים למדינת ישראל ועשה זאת מתוך תחושת שליחות, במקצועיות, צניעות, והצלחה רבה."
מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר אמר: "זו הייתה תקופה אינטנסיבית ומרתקת והייתה לי הזכות הגדולה לסייע לראש הממשלה בצמתים מרכזיים של ניהול המדינה. אני מודה לרה"מ על כך שבחר בי לאחד מתפקידי המפתח של השרות הציבורי במדינת ישראל ונתן לי את האמון והגיבוי על מנת לקדם נושאים חשובים לאורך השנים".