נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, הודיע היום (ד') לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ולשרת המשפטים, ציפי לבני, כי הוא פורש מתפקידו לאחר 25 שנות כהונה. בהודעה שפרסם באמצעות משרד עורכי הדין של פרופ׳ דוד לבאי ופרופ׳ קנת מן, נכתב כי "השופט החליט לפרוש לאחר התלבטות קשה, בשים לב להתמשכות חקירתו, למיצוי הזכויות וימי החופשה להם הוא זכאי ומתוך התחשבות בטובת בית המשפט המחוזי היקר ללבו".

השופט מסביר במכתבו כי פרישתו תאפשר מינוי נשיא חדש למחוזי נצרת. ביחס לחקירותיו נכתב בהודעה כי "בחקירת המשטרה השופט כהן משתף פעולה עם חוקריו ומשיב לכל השאלות שנשאל. הוא כופר בחשדות המיוחסים לו, כיוון שלא עבר את העבירות הנטענות כלפיו. אין השופט ראשי להתייחס עכשיו לתלונות, מחשש לשיבוש החקירה. השופט מאמין כי אם וכאשר תיק החקירה יועבר לפרקליטות יוכל לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, בהתחשב בחומר החקירה ובנימוקיו, כי אין מקום להעמידו לדין".
נגד השופט יצחק כהן, מתנהלת בימים אלו חקירה פלילית, בהוראת היועמ״ש, יהודה ויינשטיין, בגין חשד לעבירות מין ועבירות מס. הפרשה שנחשפה ביחס אל השופט כהן עוררה סערה בעולם המשפט, כשהתברר כי רבים ידעו, בניהם פרקליט המדינה לשעברף משה לדור, אך לא עשו דבר במידע שהיה ברשותם. שרת המשפטים, ציפי ליבני, שלחצה על הוצאתו לחופשה של השופט כהן, אמרה אז, "מערכת המשפט והפרקליטות צריכות להיות הנקיות ביותר. לא מקובל עלי כיסוי או טיוח של עובדות שידעו עליהם. עם סיום חקירת היועץ המשפטי, תיבדק גם מערכת אכיפת החוק וגם הפרקליטות, נבדוק מי ידע ולמה לא דווח ולמה המצב הבעייתי הזה לא קורה".

השופט כהן מונה בשנת 1990 לכהונת שופט של בית משפט שלום. שש שנים לאחר מכן, מונה לכהן כסגן נשיא של בתי משפט השלום במחוז הצפון, ב-98 מונה לכהונת שופט בבית המשפט המחוזי בנצרת. בפברואר 2006 כהן מונה לכהונת סגן נשיא בית המשפט המחוזי נצרת ובינואר 2013 מונה לנשיא בית המשפט המחוזי נצרת, תפקיד בו הוא מכהן מאז. לאור החלטת היועץ המשפטי לממשלה הודיעו נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים על הסרת שמו של השופט יצחק כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.