חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) תקף בחריפות במליאות הכנסת את השרים וחברי הכנסת שעולים להר הבית וקישר בין העלייה להר הבית לבין הפיגוע אתמול (ג') בשכונת הר נוף.

במהלך דיון במליאת הכנסת על בנוגע לפיגוע אתמול בבית הכנסת בשכונת הר נוף, אמר חבר הכנסת גפני: "האם פתאום יש צורך בעלייה להר הבית? יש כאלה שטוענים שזה סמל הריבונות. זה לא נכון, מדינת ישראל, צה"ל והמשטרה שולטים בהר הבית. האם עלייה להר הבית היא לא להתעמר באנשים כאן בארץ, משום שיש מרצחים. אני לא מאשים את הקורבנות אלא את הרוצחים, אבל אני אומר חד וחלק אסור לעלות להר הבית מבחינת השכל הישר".
ח"כ גפני הוסיף: "פתאום יש סגנית שר בממשלה (ציפי חוטובלי, א"ב) שצריכה להתפלל על הר הבית, היא הרבה שנים בישיבות ואני אומר לכם יותר חשוב להתפלל ולהניח תפילין בבית הכנסת מאשר לעלות להר הבית, בייחוד כשביקור בהר הבית יכול לגרור לשפיכות דמים. הולכת סגנית שר ואומרת שראש השב"כ צריך להתפטר כי הוא מבקש מחברי הכנסת לא לעלות".
 

לדברי גפני, עלייה להר הבית יכולה לגרום למוסלמי באינזדונזיה ששומע שהיהודים הולכים לעשות שינויים בהר הבית להגיע עד הר נוף ועד תל אביב."פתאום תפסה אותם פנייה להתפלל דווקא בהר הבית, שיילכו לבית הכנסת או לכותל". הוא הגדיר את הפיגוע בהר נוף כפיגוע אסטרטגי, שלדבריו חוץ מהטרגדיה הנוראה שהוא גרם, הוא פוגע קשות במעמדה של ירושלים. "מותר לנו לשמור על הלכה בהר הבית ולפעול בדרך הגיונית ולא פסולה", אמר.