מסתמן הסדר שיביא לפתרון המשבר הקואליציוני סביב חוק הלאום. במפגש היום (ד') במשכן הכנסת בין יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שר החינוך, הרב שי פירון, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד וח"כ רות קלדרון מיש עתיד, סוכם כי בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון יעלו להצבעה שלושה נוסחים שונים של חוק הלאום: הנוסח של ח"כ אלקין, הנוסח של חברות הכנסת שקד וקלדרון ונוסח של לראש הממשלה הדומה במהותו להצעה של ח"כ שקד וקלדרון, שיצורף כנספח מטעם ראש הממשלה.

עוד סוכם כי בתום הדיון בממשלה תתקיים הצבעה וכל החוקים הפרטיים יאושרו ויובאו כבר בשבוע הבא לאישור מליאות הכנסת לקריאה טרומית, אולם המשך החקיקה שלהן יעוכב עד שהממשלה תגיש נוסח הצעת חוק משלה שיהיה מקובל על כל השותפות הקואליציוניות.
כל הנוסחים יעברו תהליך מסודר בוועדה קואליציונית מיוחדת שתוקם בכנסת על מנת לגבש נוסח מוסכם להגדרת חוק הלאום וזהות המדינה. בהודעה שהתפרסמה בתום הפגישה נאמר: "מטרת כל הצדדים היא להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן ולהשאיר חוק חשוב זה מחוץ לזירת המאבקים הפוליטיים הצרים".  

כזכור, ביום ראשון האחרון, הגיש ח"כ אלקין את הצעתו לוועדת השרים לחקיקה אולם שרת המשפטים סירבה לדון בכך והסירה את ההצעה מסדר היום. בתגובה הודיע ראש הממשלה כי יעלה את הנושא לדיון במליאת הממשלה. לבני עצמה פרסמה השבוע טיוטה להצעת חוק שבכוונתה להגיש בנושא, אולם היא לא תידון ביום ראשון משום שעוד לא גובשה כהצעת חוק.
הצעת החוק של אלקין קובעת כי ישראל היא מדינת הלאום היהודי ורק לאחר מכן מוזכרת ההגדרה 'דמוקרטית'. עוד קובעת הצעתו של אלקין כי העברית היא השפה הרשמית במדינת ישראל ואילו הערבית תהיה שפה משנית. בנוסף, ניתן יהיה להקים יישובים ליהודים בלבד.
הצעת החוק של של שקד וקלדרון מרוככת יותר: מגדירה את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בלי לעשות הבחנה בין שני המונחים ולא מתייחסת כלל למעמד השפה.  ח"כ שקד אמרה כי ההצעה שמבקש ראש הממשלה להביא, ושתהווה בסיס להצעת חוק ממשלתית, זהה כמעט לחלוטין להצעה שלה.