המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד לא ישוחרר מהכלא האמריקאי, כך החליטה ביולי האחרון ועדת השחרורים המוקדמים של משרד המשפטים האמריקאי.

פולארד, שנכלא בארצות הברית לפני 29 שנים לאחר שמסר מידע סודי לישראל, קיווה כבר באפריל השנה כי ישוחרר במסגרת מחווה של הנשיא אובמה לישראל עם התקדמות התהליך המדיני אך משזה עלה על שרטון, החליטו עורכי דינו לראשונה לנסות את מסלול השימוע בפני ועדת השחרורים, זאת לאחר שקיוו כי הנשיא אובמה יעניק את תמיכתו מאחורי הקלעים. ממסמכים שנוגעים לשימוע והגיעו לידי מעריב סופהשבוע מתברר כי הקרקע לשחרורו של פולארד כבר הוכנה ולשם כך נשכרה עבורו דירה באזור ניו יורק ואף נמצאה לו משרה כאנליסט בחברת השקעות.
השימוע, כך לפי הדיווחים שהגיעו לידינו, היה עוין כלפי פולארד ובוועדה נימקו את השארתו בכלא בכך שמעשיו גרמו לפגיעה קשה במדינה. "רוחבו והיקפו של המידע המסווג שמכרת לישראלים העמיד את הביטחון האמריקאי בסכנה הגדולה ביותר עד לאותה עת. העברת אלפי מסמכים ברמת סיווג 'סודי ביותר' לסוכנים ישראלים, ובכך פגעת ביחסי ארצות הברית עם המדינות הערביות במזרח התיכון", כך נכתב בנימוקי הוועדה.

על אף ניסיונותיהם של עורכי דינו של פולארד, אליוט לאוור וז'אק זמלמן, לשכנע את חברי הוועדה כי כיום אין כל מסוכנות בשחרורו וכי ראשי הביון האמריקאי בעבר קבעו כי יש לשחררו, ההחלטה על סירוב הייתה חד משמעית. ערעור על ההחלטה הוגש והוא אמור לידון בקרוב. כך או אחרת, ועדת השחרורים כתבה כי תבחן שוב את הבקשה לקראת יום השנה ה-30 לכליאתו של פולארד, שיחול בפברואר 2015, וכי חמישה חודשים לאחר מכן תערוך שימוע נוסף בנושא.
הסיפור המלא- ביום שישי ב"מעריב-סופהשבוע"