בבית משפט השלום בירושלים הוגשה היום (ד') הצהרת תובע בעניינו של לוחם המג"ב שנעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבותו בגרימת מותו של פלסטיני לפני כשמונה חודשים במסגרת האירועים בביתוניא. כידוע באותם אירועים נהרגו שני פלסטינים ועוד מספר פלסטינים נפצעו.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא, החליטה בסיומו של דיון להאריך את מעצרו של החשוד עד ליום ראשון הקרוב, אז מתכוונת הפרקליטות בירושלים להגיש כנגד החשוד כתב אישום. למרות שבדוחות החקירה נחשד לוחם המג"ב בעבירה של רצח לכאורה, בפרקליטות עדיין לא החליטו באיזה סעיף להאשים אותו וההתלבטות הינה בין רצח להריגה.
גם השופטת סקפה שפירא, התייחסה לסוגיה זו וציינה: "המבקשת מייחסת לחשוד עבירת רצח בכוונה תחילה. הגם שניתן לומר שישנן ראיות מסויימות התומכות בכך, עוצמתן של ראיות אלה אינה גבוהה. מכל מקום יש ראיות כי המשיב צפה את תוצאות מעשיו".

עוד קודם בהחלטתה ניקתה השופטת כמעט באופן מוחלט בגרימת מותו של פלסטיני נוסף וכן של הפצוע שבתחילה גם בגינו נחקר החשוד.
על אף שמדובר בלוחם מג"ב, כיוון שהאירוע התרחש ביהודה ושומרון המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שליד הפרקליטות אינה רשאית לחקור אירוע זה והחקירה הוטלה על החקירות של מחוז ש"י במשטרה בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים.
כזכור, לפני כשבועיים הועבר על ידי גורמים פלסטינים אל מחוז ש"י במשטרה מידע וראיות לכאורה הקובעות כי באירועי ביטוניא, במהלכם כאמור נהרגו שני פלסטינים חרף הכחשות מצד גורמי ביטחון, היתה מעורבות ישראלית בגרימת מותו לפחות של אחד מהם. לחומר שנמסר צורף גם סרטון שתיעד את האירוע ובעטיו נפתחה החקירה שהובילה לפני כשבוע למעצרו של החשוד ששמו ופרטיו עדיין אסורים בפרסום.
במשטרה נחקרו לבד מלוחם המג"ב גם מפקד הפלוגה שלו וחיילים נוספים שבעדותם משתמשת המשטרה לצרכי ביסוס הראיות כנגד החשוד. בבית המשפט טען התובע המשטרתי רס"ר קובי אלמוג, כי מבחינתו החקירה קרובה מאד לסיום ומתבצעות בימים אלו השלמות בלבד. עוד הוא ציין כי הצהרת התובע שהגיש אין בה כדי לקבוע את סעיף העבירה בשלב זה.
פרקליטו של החשוד, עו"ד בני כץ שהגיע לבית המשפט מלווה באביו, אחותו ובת זוגו של החשוד, ביקש לשחרר את מרשו למעצר חלופי. לדבריו, אין למשטרה ראיות לגבי ההרוג השני והפצוע ואת זה לדבריו אומר בהגינות גם נציג המשטרה. בנוסף, טען עו"ד כץ, כי גם באם יוגש כתב אישום בגין ההרוג האחד, הרי שכל טענה וראיה שתבסס לכאורה את כתב האישום "ניתנת לסתירה בנקל על ידי מומחים. הראיות הללו יש בהן הרבה סימני שאלה והרבה הרהורים כבר בשלב זה".
עו"ד כץ התייחס לצורה שבה נמצא הקליע שלכאורה גרם למותו של אותו פלסטיני והציע לבית המשפט שיאפשר לו לזמן מומחה כבר בשלב הזה של החקירה.
עוד טען פרקליטו של החשוד כי גם האזנות הסתר שביצעו החוקרים לא הובילו לחומרים מפלילים למרות שהוצגו לבית המשפט כמוצא שלל רב. "במצב זה של עיוות שאנו נמצאים בו היום למרות ההתחשבות וההגינות שסיפקו לנו שברי מידע, מישהו יצטרך לתת את הדעת תחילה בשימוע ואני סומך על היושרה של האנשים שיושבים מולי ושל הפרקליטות הסתמכות מוחלטת ומלאה שידעו לשבת בשלב של השימוע".
עו"ד כץ הציע לשחרר את החשוד למעצר בית מלא אצל המשפחה שלדבריו הינה משפחה מלח הארץ. השופטת סקפה שפירא, החליטה כי חלופת המעצר תיבחן אם וכאשר יוגש כתב אישום כנגד החשוד וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים ולא בשלב זה.