מצטרף מפתיע לוויכוח המדיני-ביטחוני: הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, נתן אתמול הרצאה לפורום סגור של בכירי חברת הביטוח "מגדל", במסגרתה התייחס באריכות למצב הביטחוני והכלכלי-חברתי בישראל. 

על פי כמה אנשים שנכחו באירוע, אמר אשכנזי, בין היתר, את הדברים האלה: "מפחידים אותנו שלא לצורך, אין סיבה לפחד, ישראל אינה תחת איום קיומי, היינו כבר באיומים קשים בהרבה, ישראל היא הבריון השכונתי, אף אחד לא מתקרב לעוצמתה מבחינה צבאית וחברתית".
אשכנזי, שהוא גם יו"ר קרן רש"י, הוסיף ואמר כי "יעד פתרון הסכסוך הוא שתי מדינות לשני עמים ולא יתכן שלמיעוט קיצוני בשני הצדדים תהיה זכות וטו על ההגעה ליעד הזה, שהוא אינטרס של שני העמים".

עוד הוא אמר כי לדעתו "האיום החברתי הפנימי בישראל מסוכן בהרבה מהאיום הביטחוני החיצוני. עצוב מאוד שגם היום עדיין אפשר לנבא את עתידו של צעיר ישראלי על פי מקום הולדתו ומגוריו. מי שגדל במרכז מגיע להישגים גדולים וטובים יותר מאשר תושבי הפריפריה".
נודע כי בפני הפורום הבכיר של "מגדל" הופיעו באותו אירוע גם ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, ואלוף פיקוד הדרום לשעבר טל רוסו, שהשתתף בפאנל וחזר על דברי הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי בנושא החברתי. גם האלוף רוסו, מסתבר, רואה את האיום החברתי-כלכלי הפנימי על ישראל כחמור ומסוכן יותר מהאיום הביטחוני.