ארה"ב מתמודדת עם חודש נובמבר הקר ביותר מזה קרוב לארבעה עשורים, כאשר הטמפרטורות בכל 50 המדינות נעות סביב אפס מעלות. לפחות שישה בני אדם נספו ומאות אלפים נותרו לכודים בבתיהם. 
שירות החיזוי האמריקאי מסר כי בכל אחת ממדינות ארה"ב, כולל הוואי, נרשם קור עז שבדרך כלל נמדד רק בינואר. ביום שלישי בבוקר נרשמה טמפרטורה של מינוס שבע מעלות ב-48 מדינות - מלבד הוואי ואלסקה - הנתון הנמוך ביותר לחודש נובמבר מאז 1976. 
עשרות ס"מ של שלג המשיכו לרדת גם אתמול באזורים נרחבים במדינות ניו יורק, ויסקונסין, מישיגן, אוהיו ופנסילבניה וההערכה היא כי הוא יישאר לפחות עד יום שישי הקרוב. אלפי טיסות בוטלו או התעכבו וכבישים רבים נסגרו מחשש להחלקה. לפחות שישה בני אדם נספו בשל הסופה, בהם גבר בן 46 שנקבר בתוך מכוניתו מתחת ל-4.6 מ' של שלג בצפון מדינת ניו יורק.

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, הכריז על מצב חירום בעשרה מחוזות ושלח כוחות של המשמר הלאומי כדי לפנות את הכבישים. "זה נראה כמו סיוט. אי אפשר היה להרגיש שזה עומד להסתיים", אמר ברייס פורבק, תושב שיקורה שבפנסילבניה בעת שהמתין במכוניתו לחילוץ בכביש המהיר בין נהר אירי לנהר אונטריו, שם נתקעו לפחות 150 מכוניות. 
אחד האזורים שנפגעו ביותר הוא העיר באפלו וסביבתה, שם ירדו קרוב ל-180 מ"מ של שלג, שלדברי סגן הממונה על מחוז אירי, ריצ'רד טובי, זו "כמות שלג של שנה שלמה", ואלפי תושבים נותרו לכודים בבתיהם. 
"ניסינו לצאת מהבית, ויש לנו מזל שמצאנו את הדרך לפתוח את הדלת. וזהו, רק לפתוח את הדלת", אמרה לינדה אוקלי. "אנחנו רק חושבים על כך שבמקרה חירום לפחות נוכל לפתוח את הדלת. אנחנו לא יכולים להמשיך מעבר לזה". 
מורטן ואנט לארסן, תיירים מקופנהגן, הופתעו כאשר הטמפרטורות צנחו למינוס אחד מעלות במהלך טיול באטלנטה. "קר פה כאילו זו דנמרק", אמרו השניים לסוכנות הידיעות אי-פי, בעודם לבושים בתוך סווטשירטים חמים.
אפילו בפלורידה החמימה חשו את מכת הקור העזה, תוצאה של מערכת שהביאה רוח מכיוון הקוטב הצפוני. "אני לא יכול לסבול את זה", אמר רובין רוי בעת שרעד בשוק פתוח בעיר גולפורט. "מעולם לא אהבתי את הקור".