הסערה סביב החלטתו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, להגביל עבודת ערבים בעירו, ממשיכה לעורר הדים בקשת הפוליטית. שרת המשפטים, ציפי לבני (התנועה), פנתה הבוקר (ה') ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפתח בחקירת הדיווחים לפיהם ראשעיריית אשקלון הורה על הפסקת העסקת עובדים ערבים בעירו.

לדברי השרה לבני, "מדובר בהוראה החותרת תחת עקרונות יסוד של שוויון ומניעת הפליה, ועומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות בעבודה". השרה הוסיפה בפנייתה כי "הפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה, ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין. אני רוצה לומר לאיתמר שמעוני, לו ולדומיו, תפסיקו עם הפופוליזם בימים כל כך בעייתיים של טרור, רק כדי לנסות לקבל אהדת קהל".
לבני הבהירה שמהלכו של שמעוני "אינו חוקי ולכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיאכוף את החוק במקרה הזה. יש לי עמדה ברורה בנושא ויש כאן ערכים וחשוב שכל אנשי הציבור בישראל יאמרו את דעתם המאוד חדה נגד אמירתו של שמעוני. גם במקום בו החינוך והערכים לא עובדים, יש חוק. גם אם השכנים לא טובים בעיניו של איתמר שמעוני, הם השכנים שלנו ואיתם אנחנו נגור ביחד".

לבני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע (התנועה), פנה גם הוא היום אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את החלטתו של ראש עירית אשקלון איתמר שמעוני.
בפנייתו ליועמ"ש כתב מצנע: "דווקא בימים אלו של מתיחות ביטחונית ושל אווירה מותססת, על נבחרי ונציגי הציבור לנהוג בחכמה ולהשקיט את גובה הלהבות. מעשיו של ראש העיר משיגים בדיוק את ההיפך ועשויים לעודד הסתה חמורה והתלקחות בקרב האזרחים. 
"כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת וכמי שעמד בראשן של שתי ערים למעלה מ-15 שנה אני סבור כי מדובר בהתנהגות מפלה, מסכנת, מסוכנת ובלתי ראויה ואני פונה אליך, כבוד היועץ המשפטי לממשלה בכדי לחקור את אמירותיו ומעשיו של איתמר שמעוני ולנקוט בצעדים המתבקשים. אודה לך באם תשקול פנייתי זאת בכובד ראש ותפעל בהתאם".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי קרא הבוקר לחברי ובחרות הקיבוצים להתנגד להחרמה ולפיטורי עובדים ישראלים בני הלאום הערבי. בדברים שאמר בכנס הנהגות הקיבוצים המתקיים בקיבוץ מעלה החמישה אמר ברושי: "אני מתבייש לשמוע קולות בציבוריות הישראלית הוקריאם להחרמה ולפיטורי עובדים ישראלים בני הלאום הערבי.
"אני קורא מעל במה זו לחברי וחברות הקיבוצים ולמנהלי התעשיות הקיבוציות לא להיסחף בגל העכור של החרמת ציבור שלם עקב חלקים קיצוניים וסמוכנים ולחקת דוגמא מ בית הכסת בהר נוף ולהעסיק ערבים בכל המקומות בהם הם עובדים היום. הבחירה לכפיש ולהאשים ציבורים שלמים באופן קולקטיבי מסוכנת לדמוקרטיה הישראלית ולמרקם החיים המתוח ממילא".