לאחר מספר התייעצויות של גורמי ביטחון עם ראש הממשלה הוחלט כי צה"ל לא יכנס לירושלים ויחליף בחלק מהמקומות הרגישים את השוטרים. על הכוונה להכניס את צה"ל לתוך ירושלים פורסם לראשונה במעריב השבוע. 

גורם ביטחוני אמר לפני יומיים למעריב השבוע כי "המציאות בירושלים כלל לא פשוטה והאמצעים המשטרתיים לא מספיקים כדי לפתור את הבעיה שנוצרה. אולי הגיע הזמן להכניס לירושלים את צה"ל. צריך להכניס לוחמים ויחידות מובחרות ומיומנות שיודעות להתמודד עם טרור שמתעורר במזרח העיר בדומה ליחידות שפעלו בתוך הגדה" אמר הגורם. 
הצעה זו עלתה במהלך היממה האחרונה בלא מעט דיונים והערכות מצב שקיים ראש הממשלה עם שר הביטחון, מפכ"ל המשטרה וכלל המערכת הביטחונית. 

ראש הממשלה כריע כי יש להשאיר את העבודה בבירה למשטרה. צילום: מרק ישראל סלם
חלק מהשרים הביעו תמיכה במהלך אולם בסוף הכריע ראש הממשלה כי יש להשאיר את העבודה בשטח למשטרת ישראל. אולם הנושא יוחזר לדיונים נוספים במידה והמצב הביטחוני בירושלים ימשיך להידרדר. בהצעה שסיפר עליה הגורם במערכת הביטחון למעריב עלה רעיון להכניס לתוך מזרח ירושלים פלוגות של חי"ר במטרה ראשונית לבצע הרתעה בקרב המחבלים העממיים. 
בצה"ל הדגישו מלכתחילה כי אין בכוונתם לפגוע בעבודת המשטרה אלה לעבוד ביחד למען החזרת הביטחון בקרב התושבים. למעריב השבוע נודע כי המתנגד הראשי לכך היה השר לביטחון פנים והתנגדותו נלקחה בחשבון בהחלטה הסופית של ראש הממשלה.