ישראל מעלה הילוך ומנסה להפעיל לחץ של הרגע האחרון לפני תאריך הדד-ליין של חתימת הסכם הגרעין עם איראן: "אל תחתמו על 'עסקה גרועה' עם איראן", כך פנה ד"ר יובל שטייניץ, שר המודיעין, לנציגי המעצמות הנועדים עם איראן בווינה, במסיבת עיתונאים שקיים היום לתקשורת הזרה כחלק מהמאמצים להפעלת לחץ בין לאומי לקראת ההסכם.
שטייניץ חשף שבנוסף לסוגיה המרכזית של העשרת האורניום, ישראל מודאגת משני נושאים נוספים שלא קיבלו תשומת לב מספקת במגעים עד כה: "ישנו ניסיון איראני להכניס להסכם המתגבש אישור למחקר ופיתוח של צנטריפוגות מתקדמות בהרבה מהקיימות - מה שעלול להוביל בעתיד לקיצור משמעותי בזמן הפריצה לנשק גרעיני".
הסוגיה השנייה היא החשש מפני שיתוף פעולה גרעיני בין איראן לצפון קוריאה באופן שיאפשר לאיראן לעקוף חלק מהמגבלות שתוטלנה על פרויקט הגרעין שלה. "אם שתי הפרצות הללו לא תסגרנה בסכם, הן עלולות להפוך את ההסכם המתגבש, כולל את החישובים של זמני הפריצה לנשק גרעיני, לחסרי משמעות" 

יום שני הקרוב הוא תאריך היעד לסיום שיחות המשא ומתן בין שש המעצמות: ארהב, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה לאיראן סביב תכנית הגרעין שלה ועדיין אין פריצת דרך או התקדמות לעבר הסכם. לפני מספר ימים אמר גורם אמריקני בכיר כי "זה קשה אך אפשרי להשיג הסכם עד יום שני בלילה, האפשרות של הארכת תאריך היעד להסכם לא עלתה עד כה".
הסוגיות האחרונות שנותרו במחלוקת נסובות סביב כמות האורניום המועשר שאיראן תורשה להחזיק והסרת הסנקציות שהוטלו על טהרן. לפי דיווחים שונים, איראן דורשת להמשיך ב-8000 צנטריפוגות. ארה"ב תאפשר לה להחזיק כ4,500 שיאפשרו לה לפתח ראש קרב גרעיני בתוך שנה ואם דרישות איראן ייענו  - הם יוכלו לפתח ראש קרב שכזה בתוך ארבעה חודשים