הפיגוע בהר נוף הוא תזכורת נוספת לאכזריות הטרור ולרצונם של ארגוני הטרור לחבל במרקם החיים הנורמלי במדינת ישראל, ובעיקר בירושלים.

אין זה עוד פיגוע דקירה או דריסה שמבוצע על יד מפגע בודד. מדובר בפיגוע מתוכנן היטב, של חוליית טרור מאורגנת. ראשית: הבחירה של אתר הפיגוע אינה מקרית. המקום נבחר היטב על ידי המרצחים. שנית: תכנון הפיגוע דורש הכנה מדוקדקת.
הנשק שניתן למחבלים והביצוע עצמו, והלוגיסטיקה שדרשו אספקת הנשק והסעת המפגעים - כל אלה מעידים על תשתית טרור מסודרת שסייעה להוציא לפועל את הפיגוע.

אין ספק שישראל נמצאת תחת מתקפת טרור אכזרי שמטרתו להביא להשמדתה. רצח ארבעת המתפללים בבית הכנסת בעת תפילת שחרית מרתיחה את הדם וסוחפת את כולנו לפעולה רגשית נגד הטרור. ברור שבשעה זו נדרשת מנהיגות אחראית שתפעל באופן שכלתני ונחוש כדי להחזיר את הביטחון לרחובות.
אין זו השעה לביקורת פוליטית ולהשאת עצות. בשעה שאנו קוברים את מתינו, אבלים ומתפללים לשלום הפצועים. עלינו להתאחד ולהפגין אחדות ונחישות אל מול הטרור שמשתולל ברחובותינו. הגינוי שהשמיע ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן רצוף צביעות והוא מזכיר את הגינויים של ערפאת בזמן האינתיפאדה השנייה.
תוך כדי הגינוי מזכיר אבו מאזן את הנעשה בהר הבית וכביכול מדיניות ישראל בהקשר לסטטוס-קוו בהר. זאת בעוד שראש הממשלה נתניהו עשה כל שביכולתו כדי להבהיר כי אין בכוונתו לשנות את הסטטוס־קוו. אין ספק כי בד בבד עם הגינוי אבו מאזן מלבה את היצרים ומסית לפיגועים נוספים.
ההתמודדות עם הטרור הרצחני אחת היא: מלחמה רצופה ומתמשכת נגד פעיליו וראשיהם. באמצעות גורמי הביטחון שלה ישראל חייבת להילחם בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. בשעה זו עלינו להתאחד כעם ולעמוד כחומה בצורה מול הטרור. אין זו השעה להעלות הצעות פוליטיות ולדבר על משא ומתן. עלינו לפגוע בארגוני הטרור ולמנוע מהם לממש את זממם.
מדינת ישראל ואזרחיה, ימין ושמאל, חייבים לעמוד באחדות ובנחישות נגד הטרור, בנחישות ובאחדות. רק עמידה איתנה מול הטרור תביא למיגורו ולהחזרת הביטחון.