גוגל עקפה את אפל כמותג המוביל בעולם, כך דיווחה סוכנות מחקר השווקים הבינלאומית מילוורד בראון בדו"ח 100 המותגים המובילים לשנת 2014. ערך המותג של גוגל זינק ב-40% בשנה האחרונה לכ-160 מיליארד דולר. "גוגל היתה מאוד חדשנית השנה עם משקפי גוגל, השקעות באינטליגנציה מלאכותית ושורה של שותפויות", אמר בנואה טראנזר, מנהל הסניף הצרפתי של מילוורד. 

משקפי גוגל הם משקפיים בעלי חיבור לאינטרנט, ועל מנת לייצרם חברה גוגל לענקית המסגרות לוקסוטיקה, שמספקת מסגרות גם לריי באן ומותגי משקפיים אחרים.  "הפעילות הזו מעבירה מסר ברור מאד ללקוחות על המהות של גוגל", אמר טראנזר.


חלק מהחדשנות של גוגל. גוגל גלאס. צילום: רויטרס

ערך המותג של אפל, שהחזיקה במקום הראשון כמותג המוביל בעולם בשלוש השנים האחרונות, צנח בשנה האחרונה ב-20% לכ-148 מיליארד דולר.

העשיריה הראשונה ברשימת המותגים המובילים נשלטת על יד חברות אמריקאיות. IBM  דורגה שלישית, עם שווי של 107 מיליארד דולר המהווים עבורה ירידה של 4%. אחריה מייקרוסופט, ששוויה עלה ב-29% ועומד על כ-90 מיליארד דולר. במקום השישי מדורגת ענקית המזון המהיר מקדונלדס, ששווה 85 מיליארד דולר , ואחריה קוקה-קולה עם שווי של 80 מיליארד דולר.


איבדה את המקום הראשון. אפל. צילום: רויטרס

סין מובילה את תחום הביטוח עם שתי חברות בראש: "פינג אן" שווה 12.4 מיליארד דולר וצ'יינה לייף שווה 12 מיליארד. מותג היוקרה המוביל בעולם הוא "לואי ויטון" ששווה 25 מיליארד דולר ומדורג במקום ה-30 בסך הכל.

שווי המותג מחושב על בסיס הביצועים הכלכליים של החברה, בשקלול עם מעמדה בקרב הצרכנים.