סופרמרקט חדש שנפתח אתמול (שבת) בדנמרק מאפשר ללקוחות לקחת מוצרים בחינם - אבל רק בתנאי שהם יכתבו ביקורת. "הקופנהגן פוסט" דיווח כי הלקוחות יוכלו לפתוח חשבון באתר אינטרנט מיוחד של הסופרמרקט החינמי בפרדריקסברג, פרבר של הבירה קופנהגן, ובו יתאפשר להם לבחור את המוצרים שהם רוצים ולהזמין אותם מראש.

אחרי שהם יאספו את המוצרים מהחנות, עליהם לפרסם את חוות הדעת שלהם בתוך פרק זמן מוגדר. מי שלא יעמוד בלוח הזמנים, צפוי לקבל דרישת תשלום על המוצרים שרכש והפרופיל שלו באתר הקניות ייסגר.

מנהלי החנות ציינו כי תמורת השימוש בשירות, יצטרכו הלקוחות לשלם 19 קרונות לחודש (3.40 דולר) לכיסוי העלויות, ותמורות סכום זה הם יוכלו לרכוש עד עשרהמוצרים בחודש. הם גם יקבלו תלושי מתנה והנחות מיוחדות בחנויות ברחבי דנמרק.

הרעיון השיווקי, שמוכר בשם "נסה ופרסם" (Tryvertising), מיושם כבר על ידי חברות גדולות המבקשות לנצל את הכוח האדיר של הלקוחות, במיוחד דרך ביקורות באתרי השיתוף החברתיים. כך למשל, ליצרניות הרכב מרצדס-בנץ, פורשה ומיני קופר יש שותפות עם מלונות יוקרה, ובמסגרתה לקוחות מקבלים מכונית לשימוש בלתי מוגבל עם מכל דלק מלא כל יום.

לפי מלונות ריץ' קרלטון, עשרות אורחים כבר ניצלו את הדיל לרכישת מכוניות חדשות.


סופר בדנמרק, יש גם עסקים שמוצאים דרכים רעיונות שיווק מקוריים. צילום: רויטרס