כ-60% מההורים החד-הוריים שהשתתפו בתכנית סטרייב (Strive) על ידי שירות התעסוקה - השתלבו במעגל התעסוקה. כמו כן, להורים יחידים תובעי הבטחת הכנסה המשתתפים בתוכנית, יש סיכוי גבוה יותר פי שלושה למצוא עבודה, מאשר אלו שלא משתתפים. התכנית החלה לפעול ב-2013 בשיתוף פעולה עם הג'וינט המלווה מקצועית את התוכנית ומשרד הכלכלה הממן אותה.

שירות התעסוקה עושה מאמצים גדולים כדי להוציא הורים בודדים ממעגל העוני על יד שילובם במעגל התעסוקה. החל מסוף 2013 מופעלת תכנית סטרייב (Strive) על ידי שירות התעסוקה, בשיתוף פעולה עם הג'וינט המלווה מקצועית את התוכנית ומשרד הכלכלה הממן אותה.

מדובר בתכנית המעניקה אפשרות להורים יחידים, להיחלץ ממעגל העוני ומהתלות שלהם בקצבאות ,בכך שהיא עוזרת להם להשתלב בעבודה, באמצעות הכשרה מתאימה וליווי מקצועי במציאת מקום עבודה.

לשכת התעסוקה. "מסייעת בצורה אקטיבית לפלח אוכלוסייה שמאוד קשה לו". צילום: יוסי זמיר

בועז הירש מנכ"ל שירות התעסוקה אומר כי "מדובר במסגרת שמסייעת בצורה אקטיבית לפלח אוכלוסייה שמאוד קשה לו להשתלב בעבודה למצוא תעסוקה. וכארגון ממלכתי חברתי זה מהות תפקידינו".

עוד עולה מנתוני שירות התעסוקה כי באוגוסט התייצבו בשירות התעסוקה 33,924 דורשי עבודה, מהם 9,312 תובעי דמי אבטלה, 22,913 תובעי הבטחת הכנסה. 24,705 הן נשים ו - 9219 גברים.

בחיפה עד היום הסתיימו שתי תכניות ולאחר החגים תופעל התכנית גם בחדרה ובקריות. מטרת התכנית היא לשלב הורים יחידניים בעולם העבודה, באמצעות סדנת הכנה לחזרה לעבודה, לימוד מיומנויות מחשב, התנסות במודלים לניהול קונפליקטים, הצגה עצמית, ניהול משימות, וכלה בהתמודדות עם משברים בעבודה. התכנים מועברים בשיטה אינטראקטיבית תוך כדי תרגול. אלו אשר לא מצאו עבודה ביום הגיוס הלשכתי, ילוו על ידי הלשכה עד למימוש החזון התעסוקתי הפרטי שלהם.