מהפכה של ממש במסחר המכוון האינטרנטי, כאשר ענקית המסחר האינטרנטי אמזון, שהייתה אחד מהחלוצות במסחר זה, החליטה לפתוח חנות קונבנציונלית. החנות תיפתח  באחד מרחובות המסחר היקרים ביותר בניו יורק, ברחוב 'West 34´ מול האמפייר סטייט בילדינג .ההחלטה התקבלה בפליאה, שכן אמזון משדרגת את מערך השיווק האינטרנטי שלה לנוכח הגברת התחרות בתחום המסחר האינטרנטי.

ארון פרסמן, הפרשן הטכנולוגי של אתר YAHOO, אמר בעקבות פרסום הידיעה שזה נראה אירוני שאמזון נכנסת לתחום החנויות קונבנציונליות, כשהייתה זו אמזון שגרמה לפשיטת רגל של חנויות קונבציונליות רבות מסביב העולם.

אם זאת הוא הוסיף: "מדובר בניסיון נועז של אמזון. מיקום החנות החדשה באחד מאזורי הקניות החשובים בניו יורק ובעולם כולו מרמז על כך שהיא עשויה להיות חלון ראווה של אמזון ושהיא תנסה למכור שם מוצרים שנחשבים ל'חמים', או כאלו שלאמזון יש עניין לקדם את מכירתם כמו מכשיר הקריאה האלקטורני KINDLE והטלפון החכם של אמזון FIRE."

אך יתכן שהצעד של אמזון לא כל כך מפתיע ומדובר בניסיון לפנות לאפיק מסחרי חדש, שכן למרות ההצלחה של המסחר האינטרנטי הוא עדיין מהווה רק כ-6% מהסחר העולמי. 


מרכז ההפצה של חברת אמזון. תפתח גם חנות סטנדרטית. צילום: רויטרס