ראשי המשק והכלכלה מנצלים את ימי חול המועד לחופשות ולפעילות עסקית בחו"ל, מה שיביא ל"הורדת הילוך" השבוע בכל הקשור לפעילות כלכלית.

שר האוצר יאיר לפיד יצא בסוף השבוע לחופשה פרטית ביפן וישהה שם עד סוף השבוע הנוכחי, כך שדיוני תקציב המדינה (לאחר אישורם בממשלה) במישור הפרלמנטרי יחלו רק בעוד שבוע. השר שלח לדיונים את בכירי משרדו, מנכ"לית האוצר יעל אנדורן, הכלכלן הראשי יואל נווה ועוד שני בכירים.
לאחר שהשמיעה את דברי התוכחה הקשים נגד התקציב יצאה גם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לחו"ל, אבל לא לחופשה אלא כדי להשתתף בוועידת קרן המטבע בוושינגטון. אל הנגידה הצטרפו חלק מבכירי בנק ישראל.

פלוג כבר ניצלה את שהותה בוושינגטון למתן ראיונות לכלי תקשורת מקומיים. בראיונות אלה פלוג לא שללה את האפשרות לירידת ריבית נוספת. היא נועדה עם קודמה בתפקיד סנטלי פישר, המכהן כסגן יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי.

גם ראשי המערכת הבנקאית הישראלית יצאו לוועידת קרן המטבע, אלא שבניגוד לשנים קודמות הפעם הם שמרו על פרופיל נמוך. בנק הפועלים, למשל, ויתר השנה על קבלת הפנים המסורתית שנהג לעשות בכנסים כאלה. לוועידה בוושינגטון יצאו מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, יו"ר הדירקטוריון יאיר סרוסי (שכבר נשא בכנס נאום על כלכלת העולם), ובכיר נוסף בבנק. 


פלוג, התראיינה לכלי תקשורת בארה"ב. צילום: מרק ישראל סלם

את בנק לאומי ייצגו בוועידה בוושינגטון המנכ"לית רקפת רוסק-עמינח ויו"ר הדירקטוריון דוד ברודט. את בנק דיסקונט מייצגת בכנס על ידי המנכ"לית לילך טופליסקי-אשר, המשתתפת בוועידה זו לראשונה. הבנק הבינלאומי שיגר את המנכ"לית סמדר ברבר-צדיק ואת אחד מחברי ההנהלה. כל בכירי המערכת הבנקאית ישובו לישראל לקראת סוף השבוע.

הנושא העיקרי העומד על סדר יומם של ראשי הבנקים הוא תוכנית העבודה לשנת 2015. לבנק לאומי, לדיסקונט ולמזרחי טפחות מחכים גם הסכמי שכר, ולדיסקונט גם תוכניות התייעלות שעלולה להיות כרוכה גם בעימות בין ההנהלה לעובדים.