משרד הפנים אישר את בקשת עיריית ראשון לציון להוריד את תעריף הארנונה לחברות היי-טק, שלהן נכס בגודל עד 500 מ"ר, מתעריף של 111.78 שקלים למ"ר לשנה ל-102.94 שקלים למ"ר לשנה - הפחתה של כ-8%.

כמו כן, קיבל משרד הפנים את בקשת העירייה להקל בתנאים המאפשרים מתן תעריף זה לחברות הייטק, מפעלי הייטק ויחידים העוסקים בהייטק. בראשון לציון ישנם 2.4 מיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, אך רק אחוז אחד מתוכם מאוכלס על ידי חברות העוסקות בהייטק.

התוצאה היא שרבים מתושבי העיר העוסקים בתחום, יוצאים לעבודה מחוץ לעיר. יש לציין כי כ-60 אחוז מכוח העבודה של העיר יוצא מידי יום לעבוד מחוץ לעיר. המשמעות היא פגיעה באיכות החיים של תושבי העיר, הנאלצים לבלות זמן רב בכבישים, "תרומה" נכבדת לפקקים בגוש דן, והפסד כלכלי לעיר בכך שכוח אדם איכותי המתגורר בה יוצא לעבוד במקומות אחרים.

חברת היי-טק. צילום אילוסטרציה: רויטרס

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר בעקבות קבלת אישור משרד הפנים להוזלת הארנונה לחברות היי-טק: "ההפחתה בארנונה וההקלות הללו הן בבחינת סנונית ראשונה. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם על הפחתת הארנונה להייטק, עד אשר העיר תקבל את חלקה בעוגת ההייטק במדינת ישראל.

"העיר ראשון לציון הופכת מיום ליום יותר אטרקטיבית לעסקים. הנגישות אל העיר היא מהמצוינות באזור המרכז, אנו מקימים מרכזי עסקים מתקדמים וחדשניים וכעת אנו עושים עוד צעד עם הפחתה בארנונה לחברות הייטק. חברות גדולות רבות כבר זיהו את הפוטנציאל ואין לי ספק שרבות אחרות כבר מתחילות להבין שמרכז העסקים החדש של ישראל הולך וקורם עור וגידים בראשון לציון".