העימות בין הנהלת בנק מזרחי טפחות לוועד העובדים, שהתפתח בימים האחרונים, העמיק בימים האחרונים. אתמול שלחה יו״ר הוועד, שרה לייזרוביץ, מכתב חריף לעובדי הבנק, שבו תקפה את ההנהלה ויחסה לעובדיה.

במכתב טענה לייזרוביץ כי בעוד הבנק הרוויח בעשור האחרון שמונה מיליארד שקל (בזמן זה, הסכם העבודה הנוכחי בבנק היה בתוקף - י״ש), הרי שתוספות השכר לעובדים ״עמדו על אפס אחוזים״.

המאבק של העובדים בהנהלה הגיע בשבוע שעבר לנקודת שיא, כאשר - לטענת חברי הוועד - במהלך אירוע הספורטיאדה שנערך באילת השתלח מנכ״ל הבנק, אלדד פרשר, ביו״ר, וטען בין השאר כי היא ״בגדה באמון הבנק״.

לייזרוביץ, כאמור, לא נשארה חייבת במכתב ששלחה אתמול הוסיפה כי 20% מעובדי הבנק מרוויחים בקושי שכר מינימום, ובמקרים מסוימים אף ישנה השלמה לשכר המינימום. לדבריה, הנתון שלפיו השכר הממוצע בקרב 3,800 עובדי בנק המזרחי עומד על כ־ 26,500 שקל הינו ״מעוות ומטעה, שכן מי שמרים כלפי מעלה את הממוצע הם חברי ההנהלה הבכירה של הבנק והמנכ״ל ראשם שמרוויחים עשרות אלפי שקלים לחודש״.

גורמים בוועד מספרים בימים האחרונים על לחצים סמויים המופעלים על עובדי הבנק מצד מנהליהם הישירים במטרה לגרום להם להשתתף באירוע ״בנק שמח״, שאורגן על ידי הבנק וצפוי להיערך בעוד מספר ימים בירושלים.


"בגדה באמון הבנק" מנכ"ל בנק מזראחי אלדד פרשר. צילום: רוני שוצר, פלאש 90

כמה מחברי הוועד, שהתרעמו על שמו של האירוע וטענו כי העובדים בבנק "דווקא עצובים ולא שמחים״, טענו אתמול כי במסגרת הלחצים שמופעלים עליהם, ישנם ״מסרים סמויים, שלפיהם מי שלא ישתתף יסומן על ידי ההנהלה״.

למרות זאת, גם אתמול קראו גורמים בוועד לעובדי הבנק שלא להשתתף באירוע והוסיפו כי חברי הוועד עצמם מתכוונים להיעדר מהמקום. דובר בנק מזרחי טפחות בחר שלא להגיב על הידיעה.