ה'פייננשל טיימס' הבריטי, היומון הכלכלי החשוב בעולם, קובע כי פרויקט היוקרה 'הירקון 96' בתל אביב, הוא היום אחד הפרויקטים הכי מושקעים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

היומון מכוון את הקנייה במקום האטרקטיבי למשקיעים אמידים מחו"ל בת"א, שבה לפי הפייננשל המחירים עלו ב- 75% בחמש השנים האחרונות. בכתבה שייחד המגזין הכלכלי, להשקעות נדלניות בתל אביב הוא התייחס לפרויקט היוקרה הירקון 96' וקבע כי מדובר בפרויקט יוקרה שעבר שינוי מהותי מאז הוקם בשנת 1930 בתל אביב.

יו"ר קרן פייר שלמה גרופמן, יזמית הפרויקט, אמר בתגובה: "הבניין הפך לאייקון של תל אביב - יפו, לא קל היה לקבל החלטה לבצע פרויקט יוקרה זה. רכשנו שני בנייני באוהאוס שנבנו בתל אביב ב-1930, הרוסים כמעט לחלוטין ותוך השימור הקפדני של עיריית תל אביב לבנייני שימור עברו שני בנייני הבאוהאוס שיפוץ ובינוי מחדש כשהוספנו ביניהם בניין זכוכית ומפואר של 9 קומות".


הירקון 96'. 150 מיליון שקל לפנטהאוז. צילום: יחצ

הבניין כולל 45 דירות מהודרות ונותרו למכירה מספר מצומצם של דירות שבאופן קבוע מביעים משקיעי חוץ עניין ברכישתם. זהו בהחלט פרויקט מעניין והכתבה בפיננשל טיימס משקפת את רמת הבניה ורמת התכנון הגבוהים של קרן פייר.

אך לפחות לגבי הירקון 96 זה לא מפתיע שעיקר הרוכשים והמתעניינים הם זרים עשירים שכן המחירים גם הם מעניינים וגבוהים מחיר הפנטהאוז שמשתרע על כל הקומה העליונה מוצע ב-150 מיליון שקל ושני המיני פנטהאוזים בקומה מ תחת לקונה העליונה נמכרו בכ -50 מיליון שקל כל אחד. זאת ועוד דמי האחזקה החודשים שווים לא פחות מהחזר החודשי של משכנתא רגילה.