היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש הבוקר (ב') התנגדות להסדר הפשרה בתביעה הייצוגית נגד חברת "הוט", במסגרתו סוכם כי החברה תעניק ללקוחותיה הטבות שונות, במקום מתן פיצוי ישיר לחברי הקבוצה. ההסדר הובא לאישור בית המשפט.

בתביעה הייצוגית נגד הוט נטען כי חברת הכבלים המשיכה לגבות דמי מנוי גם לאחר שמנויים ביקשו להתנתק, וכי על מנת להתנתק מהוט, נדרשות פניות חוזרות ונשנות וזמני המתנה ארוכים. בנוסף, נטען כי הכספים שמושבים ללקוחותיה מועברים בערכים נומינליים, ללא הפרשי הצמדה וריבית. בתגובתה דחתה הוט את הטענות כנגדה, וטענה כי כל פעולותיה נעשו על פי דין.

הצדדים גיבשו ביניהם הסכם פשרה חדש, לאחר שהקודם נדחה על ידי בית המשפט ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה התנגד גם לו. במסגרת הסדר הפשרה המתוקן, התחייבה חברת הוט, בין היתר, להעניק ללקוחותיה הקיימים הטבות שונות בדמות פתיחה לצפייה חינם של ערוץ טלוויזיה מתוך רשימת ערוצים לתקופה של שלושה חודשים, הטבה בתחום האינטרנט או הטבה בתחום הטלפוניה. הטבה נוספת היא מתן אפשרות צפייה בסרט אחד שתבחר הוט. בנוסף, תתרום הוט תרומה לקהילה בסכום של 4 מיליון שקלים. ביחס חברי קבוצה שאינם לקוחות הוט, הציעה החברה להעמיד 50,000 מארזי דיסקים של הסדרה "עספור" שיחולקו במרכזי השירות של הקבוצה.

עמדת שירות של 'הוט'. "פניות חוזרות ונשנות וזמני המתנה ארוכים". צילום: אהוד כהנים

היועץ המשפטי לממשלה התנגד כאמור גם להסדר הפשרה המתוקן, ״ביחס להטבות המוצעות למנויים הקיימים, הרי שאין מדובר בהטבה הניתנת לחברי הקבוצה, לקוחותיה אשר התנתקו משירותיה בעבר, או לטובת הציבור, אלא לטובת לקוחותיה הקיימים של הוט. עמדתו העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה הינה כי הסעד של פיצוי כספי אישי לחברי הקבוצה הינו הסעד הראשון במעלה בתובענות ייצוגיות״.

לעמדת היועץ, ״אין זה מתקבל על הדעת שחברת הוט אינה יכולה לאתר את הלקוחות שהתנתקו משירותיה, או לפחות את חלק הארי מהם, מבלי שהדבר ידרוש מאמץ בלתי סביר. לכן, עמדת היועץ היא כי יש לפעול לאיתור חברי הקבוצה ומתן פיצוי פרטני להם״.

״ההסדר המוצע, שאינו כולל השבה או פיצוי כספי, אלא הטבות שלא בהכרח ימומשו על ידי חברי הקבוצה, אינו הסדר שמטיב עם חברי הקבוצה ואין לאשרו״, נכתב בהודעה שפרסם משרד המשפטים בשמו של היועמ״שׁ.