17,149 מכוניות חדשות על על כבישי ישראל במהלך אוקטובר, לעומת ממוצע מסירות שנתי של כ-21,000 מכוניות מתחילת השנה. כך עולה מדוח הרישוי של איגוד יבואני הרכב.

ההאטה במסירות, אשר מורגשת בחודשים האחרונים, מיוחסת ברובה לקרבה אל סוף השנה ובחלקה להאטה הכלכלית במשק בעקבות מבצע 'צוק איתן'. למרות זאת, 2014 תהיה שנת השיא במסירת מכוניות חדשות בישראל, לאחר שמתחילתה נמסרו כבר כמעט 210 אלף מכוניות חדשות.

יונדאי, אשר איבדה אמנם כ-2,000 מסירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מוסיפה להחזיק במקום הראשון בטבלת המסירות (27,890) עם פער מספיק משמעותי לפני טויוטה (23,687) שרשמה השנה את שנת השיא של כל הזמנים במסירותיה בארץ.

גם קיה, שאף היא רשמה שנת שיא במסירות, מוסיפה להחזיק במקום השלישי עם 22,915 מסירות, וסדר המותגים נותר כסדרו עד למקום התשיעי: מאזדה (15,405), סקודה (12,415), סוזוקי (12,158), מיצובישי (10,945), שברולט (10,669) וניסאן (8,404).


יונדאי, עדיין החברה מספר אחת בשוק הרכב הישראלי

השינוי היחיד בין עשרת המותגים שבראש טבלת המסירות חל באוקטובר כאשר רנו, עם 7,953 מסירות, עקפה את פורד (7,673).  התחזקותו של הדולר בחודשים האחרונים והיחלשות הין היפני משפרים את היכולות של יצרנים יפנים שמייצרים ביפן (מאזדה, סוזוקי, מיצובישי וחלק מדגמי טויוטה וניסאן) יחסית למותגים הקוריאנים (חלק מדגמי יונדאי, קיה ושברולט) והאמריקנים.

בנוסף, תחילת ההתאוששות של שווקי רכב באירופה ובתחזקות האירו פוגעת בתנאים המסחריים שיכולים להשיג היבואנים על כלי רכב שמיוצרים באירופה.

יחסית לתקופה המקבילה אשתקד עלה שיעור המכוניות שמיובאות מיפן מ-13% מסך המסירות ל-15.8%, שיעור המכוניות שמיובאות מאירופה ירד מ-46.8% ל-40.2%, כוחן של הקוריאניות נשמר סביב ה-19% מכלל המסירות וחלקן של המיובאות מטורקיה עלה מ-11.7% ל-14.6%.

המשך מגמות כאלה צפוי להשפיע על יחסי הכוחות בין המותגים בהמשך השנה ולתוך 2015.
בנוסף, היות ששנת 2011 הייתה שנה עם רמת מסירות גבוהה ללקוחות מוסדיים וחברות ליסינג, ו-2012 חלשה ממנה, הצפי הוא שרמת המסירות בשנת 2015 תהיה נמוכה יחסית.