הדולר המשיך להתחזק וביום שישי האחרון שערו היציג עלה ל-3.810 שקלים, עליה יומית של 0.6074% ועליה שבועית של 0.6871%. הדולר עלה מעל ל-3.8 שקלים, שער שלדעת אנשי המחלקה הכלכלית של התאחדות התעשיינים הוא שער המינימום שבמסגרתו ניתן לקיים יצוא בר תחרות.

כלכלני בנק אגוד מעריכים שהדולר ימשיך להתחזק ביחס לשקל אך שיעור ההתחזקות יואט. לפחות "עד שבנק ישראל יודיע על תכנית הרחבה כמותית, שכן מדיניות זו במידה ואכן יצא לפועל שוב יאיץ את העלייה בשער הדולר לעומת השקל". בבנק אגוד מציינים עוד כי "הדולר התחזק גם השבוע מול מרבית המטבעות, כאשר הטריגר היה הודעתו המפתיעה של הבנק המרכזי ביפאן על הגדלת ההרחבה הכמותית. גם הירידה במחירי הסחורות בתקופה האחרונה (נפט, זהב) תורמת להתחזקות הדולר.

בארה"ב נרשמו השבוע נתוני מאקרו טובים, כאשר הצמיחה ברבעון השלישי היתה מעל הצפי. באירופה נתוני המאקרו ממשיכים להיות חלשים, כאשר שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ללא שינוי והמכירות הקמעונאיות בגרמניה היו חלשות".

דולרים. צילום: רויטרס

שוקי המטבע גם מושפעים מהחלטת הבנק המרכזי של גוש האירו ה-ECB ושל הבנק המרכזי של בריטניה ששניהם השאירו את שערי הריבית שלהם ללא שינוי ב-0.05% ו-0.5% בהתאמה.

בתוך כך, הרובל הרוסי צנח השבוע ב-10% ל-48.6 רובלים לדולר, ירידה של 16.6% מאז התחלת השנה אז נסחר בשער של 32 רובלים לדולר. הסיבה לבריחה מהרובל היא הירידה במחיר הנפט והגז, מקור ההכנסה העיקרי במטבע זר של רוסיה. החשש למיתון בגלל הסנקציות הכלכליות של המערב בעקבות המדיניות של רוסיה ביחס לחצי האי קרים ומזרח אוקראינה.