שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני הודיע השבוע כי הצעת חוק לפיה תוגבל יכולתם של משכירי דירות להעלות את שכר הדירה. על פי ההצעה, שכר הדירה יוכל לעלות כל שנה בצמוד למדד במשך שלוש שנים.

אלא שלהצעה יש מתנגדים, ולמרה ההפתעה, היא לא מצדם של בעלי הדירות, אלא גם של השוכרים עצמם. המשכירים טוענים שמדובר בגזל וכבר מתחילים להתארגן על מנת להיאבק בהצעה. השוכרים, מגד, טוענים שהצעד אינו מספיק.
בני כהן, בעל דירה להשכרה, אמר למעריב-און ליין: "אני קניתי דירה במשכנתא כדי שדמי השכירות ישמשו לי כפנסיה. עכשיו מכניסים את חוק הגנת הדייר ופוגעים לי בפנסיה. אני לא טייקון, ואם המדינה נכשלה באספקת דירות היא לא יכולה להכנס לקניין הפרטי שלי בטאבו. יש בעיה גדולה בשכירויות אבל אסור שהמדינה שנכשלה תיקח מאזרחים את הקניין שלהם". כהן הוסיף ואמר שהוא גם מפחד מהמשך "מדרון חלק שבו בעתיד הלא רחוק יחזירו את חוק הגנת הדייר".

ואילו בוועד שוכרי דירות מבקרים את ההצעה באומרם כי "הפצע גדול מהפלסטר". לדבריהם, למרות שהם מברכים על ההצעה, "נכון להיום, אין שום התייחסות לשני סעיפים מרכזיים באמנת שוכרי הדירות - זה המתייחס לחוזה שכירות סטנדרטי מחייב וזה המתייחס למעבר למודל של השכרה ארוכת טווח. גם לא לאיזשהו צורך יצירת מחירון או סטנדרט מחירים לפי אילו קריטריונים".
לילך רובין, יוזמת וועד שוכרי דירות, אומרת כי "שני מליון שוכרי דירות לא רואים בעתיד הנראה לעין אפשרות לרכוש דירה בישראל. לגור בשכירות זו לא אלטרנטיבה לרכישת דירה, זוהי האפשרות היחידה למגורים ולכן על הממשלה מוטלת האחריות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לדאוג לצורך הבסיסי והראשוני של ציבור גדול והוא הזכות לביטחון, ליציבות, לבית".