חברת הדירוג Fitch אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה 'A' ועדכנה את התחזית כלפי מטה מ"חיובית" ל"יציבה". משמעות הדבר שחברת פיץ' סבורה שבמצב הכלכלי הנוכחי של ישראל לא חל שינוי לרע, אך לגבי העתיד יש ספקות.

בדברי ההסבר להחלטת התחזית ציינו האנליסטים את ההוצאות הביטחוניות הגבוהות שנגרמו עקב מבצע 'צוק איתן' ואת השפעתן על המסגרת הפיסקאלית בשנים 2015-2014. בנוסף, ציינה חברת הדירוג את העלייה ביעדי הגירעון לשנים הקרובות לפי המתווה החדש.
עוד מצוין בדו"ח כי העימות עם חמאס והקיפאון בתהליך השלום מדגישים את הסיכונים הגיאופוליטיים המגבילים את דירוג האשראי של ישראל וכוללים גם את המתיחות עם איראן והסכסוך בסוריה. גם גובה החוב החיצוני - 67.4% מהתוצר - שנחשב בעיני פיץ' לגבוה, השפיע לרעה על קביעת התחזית.

עם זאת, בפיץ' מציינים לטובה את מבנה החוב הממשלתי וכן את הגמישות המימונית של הממשלה המתאפשרת הודות לשוק מקומי עמוק ונזיל, גישה לגיוס הון זר בשווקים הבינלאומיים ובאמצעות ארגון הבונדס. עוד מצוינת בדו"ח תכנית הערבויות של ממשלת ארה"ב אשר נותנת מענה לצורך לגיוס הון בעתות משבר.
הדירוג של פיץ' הוא אמנם סיבה לדאגה, אך באוצר רואים את חצי הכוס המלאה ובהודעה שהוציאו בנידון אומרים בין השאר כי "'חיובית' משמעה כי חברת הדירוג צופה עלייה בדירוג של המדינה בטווח של השנתיים הבאות. משמעות העדכון היא שחברת הדירוג לא צופה עלייה בדירוג, ככל הנראה, בשנה הקרובה".