התרבות הישראלית יכולה לרשום עוד וי אחד משמעותי. בספר "100 הציירים של המחר", שיצא לאור בקרוב בארה"ב ובאירופה, נכלל גם הצייר הישראלי אלון קדם, בוגר התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים ובית הספר בצלאל.

ועדת שיפוט המונה עשרות שופטים, רובם אוצרים בעלי שם בעולם האמנות, מיינה עבודות של 4,300 ציירים, מ-105 מדינות, שיכללו בספר חדש שיושק בקרוב "100 הציירים של המחר". אחד הציירים הצעירים שעבודתיהם יככבו בספר, ושנבחר לרשימה היוקרתית, הוא אלון קדם בן ה-32 ירושלים.

בין השופטים נמנים שמות בולטים מעולם האמנות, וביניהם הכותב ותאורטיקן האמנות ברי שוובסקי, האוצרת יוקו הסגאווה מיפן, הציירת סיסלי בראון ומנהל המוזיאון לאמנות עכשווית בלונדון גריגור מויאר. הציורים בספר "Painters Of Tomorrow 100", שיצא בהוצאת Thames & Hudson, יוצגו לראשונה בתערוכת השקה חגיגיית שתוצג בניו-יורק בנובמבר.

אלון קדם נחשף לראשונה לאמנות מקצועית בהיותו בן 15, כתלמיד בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא). בכיתה י' הוא החל ללמוד בתיכון הפניימתי במגמת האמנות, בה מלמדים ציירים מוערכים. אלון מספר על הלימודים בתיכון כחוויה משמעותית שהביאה אותו לרמה המקצועית שלו בתחום היום: לימוד לסקרנות, עידוד היצירתיות עד גבול היכולת, לימוד טכניקות עד השעות הקטנות של הלילה ועוד.

"קשה למצוא בארץ מקום מיוחד כזה" סיפר אלון, "המקום שבאמת מכוון אותך ללמוד מה שמעניין אותך ומה שאתה רוצה לעסוק בו".

לאחר השירות הצבאי, החל אלון את לימודיו בבצלאל, אך שמר חסד נעוריו לתיכון בו למד. בשעות הפנויות היחידות שלו כסטודנט, הוא החל לעבוד מספר שעות בשבוע בתיכון, כעוזר למורים לאמנות.

היום, לאחר שסיים תואר שני באמנות, וכאשר מאחוריו פרסים בתחום האמנות והציור, כמו הפרס ע"ש אסנת מוזס, הוא ממשיך בתחום החינוך לאמנות, באותו החדר בו הוא נחשף לתחום שהפך למקצוע לפני יותר מעשור. "חינוך דור ההמשך הוא משמעותי עבורי, והשילוב המוצלח עם העבודה בתיכון למדעים ואמנויות, מקום שאני אוהב ומעריך, הוא שילוב מנצח. התלמידים סקרנים ומתעניינים הרבה יותר מילדים בני גילם והחיבור שנוצר הוא פשוט מדהים".