"אני אוהב ספורט אתגרי ואין בי פחד", מעיד על עצמו הזמר הצעיר נאור אורמיה, "עשיתי סנפלינג, קפצתי באנג'י ועשיתי צניחה חופשית מגובה של 12 אלף רגל, אבל מה שהכי הכי הפחיד אותי, זה להיכנס למטבח ולנסות לבשל, בייחוד לאחרים".  

מה הטרגדיה? אתה כולה בן 22 וחצי, יש לך אמא, שהיא מלכה במטבח וגם חברה שמפנקת אותך במטעמים שחבל על הזמן. אז מה הריץ אותך לתוכנית "הצילו! אני לא יודע לבשל" של קשת? 

"ת'אמת? מטרת העל שלי הייתה ללמוד לבשל, כדי להחזיר לחברה שלי, קורל, ולו במקצת ממה שהיא מפנקת אותי. להגיש לה את הספגטי הכי טוב לא שרוף, יש לציין, עם הרוטב הנכון, והיין המתאים בצד ארוחה מפרי עמלי. זה מה שהביא אותי לתוכנית. אצלנו, במשפחה, מביעים אהבה דרך הבטן". 

עד כמה לא ידעת לבשל? 

"חביתה קראנצ'ית עם קליפות של ביצים אתה אוהב? אני יכול להכין לך סלט, אם תביא פלסטרים למקרה שאפצע תוך כדי חיתוך הירקות. אם הייתי טוב במשהו בארוחה, זה בלהגיש, בתנאי שהידיים שלי לא בבישול הזה. פעם, כשבאו חברים, כל מה שביקשה ממני קורל זה לפקח על הצ'יפס, בסוף הוא נשרף, ולא אכלנו צ'יפס בארוחה ההיא". 

קרה שנשארת רעב כי לא ידעת לבשל? 

"זה לא קרה, כי מימנתי כמה מסעדות עם הידיים השמאליות שלי, או שאני מוקף תמיד בבשלניות של המשפחה. אם לא, אז שלי חזן, אשתו של רוברט בן-שושן, הסוכן שלי, מבשלת מדהים, וקשה לעמוד בפני הפיתוי של המאכלים שלה". 

בכל הנוגע לאוכל, אתה ילד טוב ראשון לציון ומחסל כל מה שמגישים לך בצלחת? 

"ממש לא! בעניין הזה אני הכי בעייתי בעולם. עד התוכנית לא טעמתי בחיים דג. יש לי שריטה קטנה, שאני חייב להריח מה שאני הולך לאכול, והריח של הדגים גומר אותי. בתוכנית השתדלתי להתנהג יפה, אבל כשהגענו לדגים, מצאתי את עצמי באופסייד. על פירות ים אין מה לדבר איתי, כי אני, אחד שמניח תפילין כל בוקר, שומר כשרות. ולגבי סלט, הקפדתי שיהיה הכי בסיסי, עם עגבנייה ומלפפון". 

לא חששת לבוא לתוכנית? 

"בתור מי שנוהג לחשב את צעדיו והולך עקב בצד אגודל, כמעט מתתי מפחד מהעניין, אבל הרעיון שאדע לפעול במטבח כמו בן אדם קנה אותי". 

פתאום מצאת את עצמך סגור עם עוד תשעה במלון "כרמים". 

"פתאום מצאתי את עצמי בבית סוהר דליקטס, ממש כלוב זהב. היינו מנותקים מהעולם, אבל לקחתי את זה 'קול'. התוכנית הייתה הטיול אחרי צבא שלי". 

טיול בפיקודו של השף, בוגר השייטת, ניצן רז. 

"שף ניצן אומנם הכניס אותנו למשטר, וגם עשה לנו קצת טרור, אבל כמה שהוא היה בהתחלה קשוח ואגרסיבי איתנו, הכרנו מהר מאוד גם את הצדדים הרכים שבו". 

מה היה הכי מסובך להכין שם? 

"לא תאמין, בניגוד לחביתה פשוטה, הכי מסובך היה להכין אומלט, שבו המרקם והאווריריות חייבים להיות שונים". 

איזה ציון היית נותן לבישולים שלך שם? 

"אם לדבר בכנות, הרף בתוכנית לא היה כזה גבוה. כל עוד איכשהו הכנתי משהו דומה למה שהשף ניצן הכין ואכלו אותו, ורפלקס ההקאה לא התעורר, הגיע לי ציון פלוס". 

במבחן התוצאה, מה יותר קל - לבשל שיר או לבשל אוכל?  

"בלי ספק שיר, בזכות זה שכל המרכיבים שלו ידועים מראש. אבל בסוף עם טיפ-טיפה מאמץ, אפילו למדתי להכין קציצות, כמובן בלי כוונה להתחרות בקציצות של אמא. אוכל של אמא זה אוכל של אמא, אין כמוהו בעולם". 

גפילטע פיש - יוק 

אורמיה גדל בראשון לציון בבית חצי מצרי חצי פולני, כמו יהודית רביץ. בניגוד לה, אצלו הצד המצרי יותר דומיננטי, אבל על הלטקס, אה־לה ורשה, הוא לא מוותר. והגפילטע פיש? - נו, באמת, כבר אמרנו שאורמיה לא סובל כל מה שמתקרב לדגים.  

כמה פרטי טריוויה: כשאורמיה היה בכיתה ג', הוא חנך את הקריירה בגיחה לערוץ הילדים ניקלודיאון, "מה שלגמרי לא הפך אותי לכוכב בחברת הילדים". לפני חמש שנים ומשהו בילה עם משפחתו במסעדה בראשון, כשמבטה של אחותו הילה צד שם את בן-שושן. עם כל הביישנות שלו, נאלץ להכיר את כבוד הסוכן ומאז חייו השתנו מקצה לקצה. 

בן שושן: "אחרי כל הסיפור שהיה לי עם מאיה בוסקילה, לא רציתי יותר להיכנס למוזיקה. די לי בענייני דוגמנות. כשנאור הגיע אלי לפגישה, הוא כבש אותי עם שיר חדש שהביא. השאר היסטוריה. איתי הוא יגיע רחוק". 

אורמיה שובר סטיגמות שנדבקו לזמרים סו קולד "מזרחיים". הוא סיים תיכון עם בגרות מלאה ושירת בצבא בלי הנחות. חצי שירות עשה עם בני נוער, חצי שירות העביר בלהקה צבאית. "השתמטות בכלל לא הייתה אופציה מבחינתי", הוא מבהיר. 

בן שושן: "הצבא עצר לו את הקריירה אחרי כל ההיסטריה שהייתה סביבו, אבל הלכנו על העניין בהכרה מלאה. מי שחתום אצלי, כפי שהייתה אגם רודברג, לפני הכל, משרת בצבא. חובה!". 

אחרי שלמדת לבשל ואחרי שני אלבומים, לאן אתה רוצה להגיע כזמר?  

אורמיה: "ממש אתמול הייתי בקיסריה, בהופעה של שלמה ארצי, האליל שאני מעריץ. ישבתי כל ההופעה עם פה פעור ודמעות בעיניים. הוא הדוגמה בשבילי". 

בן שושן: "אני אקח את נאור רחוק. חוץ לארץ מחכה לו. מילה של רוברטו". 

מה הכי הפעים אותך ב"הצילו! אני לא יודע לבשל"? 

אורמיה: "בלי ספק המפגש עם טל ברודי, חתן פרס ישראל. אני ואגדה חיה כמוהו בתוכנית אחת. היית מאמין?". 

"הצילו! אני לא יודע לבשל". שבת, 21:00, ערוץ 2 (קשת)