מי שקוננה באלבום הבכורה שלה ש"האהבה מתה", מוציאה 14 שנה אחרי את אלבומה הרביעי, "הדרך הביתה". "זה אלבום שנכתב לגמרי מתוך היומיום הפרטי שלי. אבל אף על פי שהוא נוצר מתוך עולמי הצר, אני מקווה שאנשים ימצאו בו את עצמם, או לפחות חתיכות מעצמם", משתפת גלעדי.

אלבום הבכורה של גלעדי (47), בוגרת רימון, שכלל את הלהיט המבכה את מות האהבה, זכה להצלחה גדולה. שיר הנושא זכה בתואר "שיר השנה" והיה לאחד הלהיטים היותר מושמעים ברדיו באותה שנה. את רוב הטקסטים של שירי האלבום כתב בן זוגה ואבי שלושת ילדיה, המוזיקאי אריאל הורוביץ.

השניים הכירו במהלך לימודיהם ברימון, ומלבד שיתוף פעולה באלבום הראשון, הם לא עובדים יחד. "בתחילת הדרך הייתה לנו אומנם התנסות מוצלחת, אבל החלטנו להפריד בין העבודה לחיים האישיים. זה מה שעובד לנו".

הורוביץ הוא בנה של נעמי שמר, שלאחרונה צוין עשור למותה. ההיכרות האינטימית ורבת-השנים עם המשוררת והמלחינה, הביאה את גלעדי להוציא לפני שלוש שנים את האלבום "בלוז לנעמי", ובו  17 שירים מתוך הרפרטואר המפואר של חמותה. האלבום הוביל למופע מצליח, ובו גלעדי שרה משיריה וסיפרה סיפורים אישיים על האדם שמאחורי המילים.


גלעדי, אלבום רביעי. צילום: יפעת יוגב דדון, יח"צ

זאת הסיבה שמאז אלבומך השלישי, "סוג של ורוד", שיצא ב-2008, לא הוצאת אלבום מקורי?
"שאלה טובה. אני חושבת שאולי חיכיתי שיתעורר אצלי הצורך לכתוב ולהגיד משהו. 'בלוז לנעמי' מילא את החלל עם הרבה הופעות. את שואלת אם הייתי שקועה בגידול הילדים? לא. אני כל הזמן עושה את הדברים במקביל. אני לא יכולה לתלות את האשמה, במירכאות, בגידול הילדים. זה לגמרי תהליך שלי. פשוט לא הרגשתי שיש לי מה להגיד".

אז מה השתנה?
"לפני שנתיים התחלתי לכתוב ולעבוד עם יוסי מזרחי, שהפיק את האלבום. אחרי חמישה שירים הבנתי שאני בתהליך של כתיבת אלבום. משם הדברים התגלגלו.כתיבה ויצירה בשבילי הן סוג של נס. צריך לזהות כשזה קורה, צריך להיזהר לא להפעיל את המעצורים וצריך לסגור את כפתור הביקורת העצמית ולתת לדברים לזרום. זה לא קורה לי הרבה".

את ביקורתית כלפי היצירה שלך?
"מאוד ביקורתית. אני המבקרת הכי חמורה של עצמי. מה שמאוד עוזר לי זה הבחירה של האנשים שאני עובדת איתם. לכל אלבום יש הצוות הכי טוב שיכולתי לבקש. גם באלבום הזה".

מה יהיה הקו המוזיקלי של האלבום?
"בשנתיים האחרונות, בכתיבה ובעבודה על האלבום, הייתי מרוכזת בניסיון לייצר משהו חדש, לחפש סאונד חדש. אני חושבת שמה שנוצר זה שילוב בין הגישה של יוסי לסאונד ובין המוזיקה שאני שומעת ואוהבת, שהיא בעיקר פולק. מתוך זה נוצר משהו חם ואחר".



ועכשיו יש על הכוונת מופע חדש שלך בפסטיבל הפסנתר הקרוב.
"הפעם האחרונה שהשתתפתי בפסטיבל הפסנתר במופע שלי, ולא כאורחת, הייתה לפני כמעט עשר שנים. והנה זה קורה שוב. השבוע אנחנו נכנסים לחזרות בשמחה גדולה. במופע יהיו שירים מכל האלבומים הקודמים, וכמובן גם מהחדש".

ותהיה גם אורחת מיוחדת: הסופרת דורית רביניאן. איך נוצר הקשר ביניכן?
"יצא לי לפגוש את דורית במסגרת שבוע הספר ונדלקנו אחת על השנייה. לקראת הפסטיבל החלטנו לשלב כוחות. במופע נדבר על יצירה, על חדר הכתיבה של כל אחת מאיתנו ועל אהבה".

תמר גלעדי - "הדרך הביתה". אורחת: דורית רביניאן. שישי, 7.11. 20:30 . מוזיאון תל אביב.