בחודש שעבר התנוסס אדם דרייבר על שער המגזין "GQ" בלוק האן סולו, לבוש בווסט כהה וחולצה חושפת חזה, משל היה הריסון פורד בסבנטיז. זה לא מקרי כמובן. הכותרת על השער הצביעה על העלייה המטאורית של דרייבר: "מ'בנות' ל'מלחמת הכוכבים' במהירות האור". ואכן, אחרי שלוש עונות בתפקיד הבויפרנד החרמן של האנה ב"בנות", לוהק דרייבר לתפקיד מרכזי בפרק השביעי בסאגת "מלחמת הכוכבים" האינסופית, המתוכנן לעלות למסכים בסוף 2015.

כפי שאותה כתבה מבהירה, לפני שלוש שנים היה אדם דרייבר אנונימי לגמרי. הוא היה חייל לשעבר בחיל הנחתים האמריקאי (נפצע בתאונת אופניים ושוחרר מהצבא שלושה חודשים לפני שהיה אמור להיות מוצב בעיראק), שלמד משחק בג'וליארד ועשה תפקיד אורח קטנטן ב"חוק וסדר". זהו. אבל אז הגיעה לינה דנהאם ושינתה גם לו את החיים.

דרייבר בלט מההתחלה בתור החבר המוזר, והגבוה מדי, של האנה ב"בנות" ומאז הפך לסחורה חמה בהוליווד, כשהוא צועד בבטחה על החבל הדק שבין משונה לחתיך, בין אוזני פרופלור לממיס לבבות. הדיסוננס בין הפרצוף הלא הגיוני שלו לגופו השרירי והחטוב הופכים אותו לקנדידט הראוי ביותר לעשות את הקרוסאובר מנציג ההיפסטרים הברוקלינאים בתעשיית הקולנוע ללב המיינסטרים.


מעבר מוצלח לקולנוע. דרייבר (משמאל) בסרט "מכאן אני ממשיך". צילום: באדיבות גלובוס מקס

האפיל שלו וסוד הקסם שלו, אליבא ד-"GQ", הוא כזה: "נכון שיש לו גוף של כוכב אקשן מהמניין, אבל מתחת לשרירים יש רמז למוח, ללב ולנשמה".

"ההשתתפות ב'בנות' פתחה בשבילי הרבה הזדמנויות", אמר דרייבר לאחרונה בראיון ל"אינדפנדנט" הבריטי, "זאת עבודת חלומות. זה חלום. במשך העונה הראשונה זה הרגיש כמו פרויקט שעובדים עליו במרתף של חבר. שכחנו שאנשים יראו את זה בטלוויזיה. זה הלם להבין פתאום שאנשים זרים יודעים שעשית את הדבר האמנותי המוזר הזה עם חברים שלך בזמן שכולכם הייתם עירומים".

ואנשים זרים אכן יודעים את זה, כולל אנשים זרים חשובים. כאלה שמביימים סרטים. מבין כל הקאסט של "בנות", דרייבר עשה את הקרוסאובר לקולנוע באופן המרשים והמוצלח ביותר. בימים אלו אפשר לראות אותו בתפקיד האח הצעיר בקומדיית המשפחה "מכאן אני ממשיך", המבוססת על רב המכר של ג'ונתן טרופר, והבמאי שון לוי מעיד שהוא הזיז את לו"ז הצילום של כוכבים גדולים כמו טינה פיי וג'ייסון בייטמן רק בשביל להבטיח את השתתפותו של דרייבר בסרט.

"זה נחמד מצד שון", הגיב דרייבר על ההתנבאות של לוי שאמר שדרייבר הולך להיות אחד השחקנים הגדולים של דורו. "הוא מסוג האנשים שמאמינים שדברים יהיו בסדר. בניגוד אלי - אני מאמין שהדברים יתחרבנו בכל רגע".

"לא ריאליסטי"

ואולי זה חשש טבעי של בחור שבגיל 30 החיים שלו פתאום המריאו לגבהים בלתי צפויים. בשנה שעברה שיחק בתפקיד קטן בסרט "בתוך לואין דייוויס" של האחים כהן, לאחרונה זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ונציה על תפקידו בדרמה האיטלקית "Hungry Hearts" (שבה הוא שר באיטלקית!), ועד סוף השנה הבאה הוא צפוי להגיח בשורה של סרטים מדוברים, כמו סרט המדע בדיוני "Midnight Special", שבו יככב לצד מייקל שאנון וקירסטן דאנסט; סרטו החדש של נואה באומבך "While We're Young" שבו יככב לצד בן סטילר, נעמי ווטס ואמנדה סייפריד (דרייבר השתתף גם בסרטו הקודם של באומבך, "פראנסס הא"); האדפטציה העתידית של מרטין סקורסזה לרומן היפני "דממה" של שוסאקו אנדו; וכמובן הפרק הבא של "מלחמת הכוכבים".

למרות אותה תמונה, דרייבר לא יגלם בסרט את האן סולו (הריסון פורד ישוב לגלם את דמותו של האן סולו לראשונה מאז 1983), אלא דווקא את אחד הרעים. "זה לא היה חלום ילדות שלי כי זה לא היה נראה ריאליסטי", אמר דרייבר על השתתפותו ב"מלחמת הכוכבים". "כל הפריקוולים האלה - בכלל לא ידעתי שאפשר לעשות את זה. זה לא משהו שאתה חולם עליו, כי זה לא נראה בכלל כמו משהו אפשרי".