"קשה לך להשתזף?" הייתה כנראה השאלה הכי טובה שהקומיקאי זאק גאליפנאקיס שאל את בראד פיט בראיון פרודי שערך איתו בתוכנית האינטרנט שלו, שכל פרק בה הופך לוויראלי בתוך שניות. "למה?" תהה פיט הכביכול-מבולבל. "כי אתה חי בצל של אשתך", ענה גאליפנאקיס. 

ככה זה. פעם, לפני שנים, העולם השתומם כשג'ניפר אניסטון קטפה את בראד פיט, דבר שאפילו גווינת פאלטרו כשלה בו. להתלבש על פיט, אם להשתמש בז'רגון האמא הפולנייה, נחשב מד ההצלחה הנשית כמינימום שווה ערך למציאת תרופה לסרטן. וכשפיט התחתן עם אניסטון - חמודה, מצחיקה, נראית טוב בביקיני, אבל כולה כוכבת סיטקום - הוא היה הצלע החזקה, המצליחה והמרשימה בזוגיות. אבל לפני קרוב לעשור עזב פיט את אניסטון בשביל האם החד-הורית הפרועה אנג'לינה ג'ולי, ומאז חייבים להודות שהוא חי בצלה ובצלם של מיליון ילדיהם המשותפים שהגרדרובה שלהם מעניינת את צלמי הפפראצי יותר מאשר אביהם. 

קחו לדוגמה את החתונה של בראנג'לינה. באוגוסט האחרון הפתיעו השניים את העולם כשהתחתנו בטקס סודי, שנתיים ומשהו אחרי שהתארסו. פיט בן ה-50 התחתן בפעם השנייה, וג'ולי בת ה-39 בפעם השלישית, בחתונה קטנה ואינטימית בשאטו מיראוול - האחוזה הפרטית שלהם בדרום צרפת (וזאת למרות שבעבר פורסם שהשניים החליטו לא להתחתן במחאה על כך שזוגות חד-מיניים לא יכולים לעשות זאת בכל מקום כחוק). כרגיל, אנג'לינה גנבה את ההצגה, בשמלת הכלה האלגנטית של ורסאצ'ה ובהינומה הארוכה והמגוחכת שלה המקושטת בציוריהם של הילדים. כהרגלה הפגינה אנג'לינה אימהות הוליוודית מוגזמת כשביקשה מלואיג'י מסי, החייט הראשי של ורסאצ'ה, לשלב את היצירות של הילדים בעיצוב השמלה. 


אפילו חשבון טוויטר אין לו. פיט. צילום: רויטרס

וכשעיני העולם נשואות לתמונות החתונה, שנמכרו למגזין האמריקאי "פיפל" ולצהובון הבריטי "הלו" תמורת שני מיליון דולר (שזה רק מיליון אחד פחות ממה שעלה השעון הנדיר שאנג'לינה קנתה לבעלה לחתונה), והתמקדו באנג'לינה, בשמלה, בהינומה ובילדים - מי בכלל שם לב שגם בראד היה שם? אבל פיט מנסה להבהיר, שוב ושוב, שככה בדיוק הוא אוהב את זה. אם תשאלו אותו, העובדה שאור הזרקורים התרחק ממנו מעט בשנים האחרונות היא פרי של החלטה מודעת ובחירה מכוונת. "אני מאט כבר כמה זמן, ולאט-לאט פונה לדברים אחרים", אמר בראיון למגזין "GQ", "והאמת היא שאני רוצה לבלות יותר זמן עם הילדים שלי לפני שהם יגדלו ויעזבו את הבית". 

"הרגשתי מנוצל" 

וזה לא רק הילדים, זה גם הטמפרמנט. בראד פיט אוהב את הצל ולא מרגיש צורך לצעוק את הדעות שלו. אפילו חשבון טוויטר אין לו. "אני רואה בזה תועלת", הודה כשנשאל על כך, "אפשר להילחם שם באופן מיידי במיסקונספציות שנובעות מציטוטים מוטעים. אם היה לי את זה כשהייתי צעיר יותר, הייתי משתמש בזה. הרגשתי אז מנוצל. הרגשתי שלא מבינים אותי כהלכה ושאף פעם לא נותנים לי ליהנות מהספק. הרגשתי ככה הרבה פעמים בשנים הראשונות שלי בעסק. הייתי מביא קצת היגיון לדיון ועושה את זה באופן מיידי. אבל עכשיו, בנקודה הזאת בחיים שלי, אני לא רוצה להתעסק בזה". 

עוד אדם שישמח להעיד על המופנמות של פיט הוא חברו הוותיק ג'ורג' קלוני. למרות שבראד ואנג'לינה הבריזו מהחתונה שלו ושל אמל אלמודין (שמאז כבר שינתה את שמה לקלוני) בוונציה בחודש שעבר, ואילו קלוני אפילו לא ידע על החתונה הסודית שלהם, הטענה הרשמית היא שבראד וג'ורג' הם עדיין החברים הכי טובים. בין אם עבר ביניהם חתול שחור או לא, קלוני הוא אחד האנשים שמכירים את פיט הכי טוב.

"כבר הרבה זמן שבראד הוא כוכב הקולנוע הכי גדול בעולם", אמר קלוני על פיט בראיון שנתן למגזין "Esquire" בסוף השנה שעברה. "הוא יותר גדול ממני, יותר גדול מדיקפריו. ואני מעריץ את איך שהוא מתמודד עם זה. זה לא קל בשבילו. אבל הוא מנסה להיות הגרסה הכי כנה של בראד פיט שהוא יכול להיות. והוא גם נשאר לא נגיש. הוא עדיין כוכב קולנוע ענק בגלל שאי אפשר להתקרב אליו". 

פיט כמובן התבקש להגיב על הטענה של קלוני, ואמר: "ג'ורג' קלוני הוא נגיש מאוד. הוא אחד הנציגים הכי טובים שלנו. הוא מצחיק בטירוף. תענוג להיות בחברתו. אני מניח שאולי אני יותר בנזונה אומלל. אני קצת טיפוס מתבודד. אני שקט יותר מטבעי. ובגלל שאני מגיע מאזור כפרי, אזור של הילביליז, אני כנראה מאופק יותר". 


החתונה הסודית על שער המגזין "Hallo"

ביזנס, פלז'ר וניגוב נזלת  

אז פיט ההילבילי, שנולד באוקלהומה וגדל במיזורי, הוא אולי ביישן וסגור יותר מהרבה כוכבי קולנוע אחרים, בטח שמאשתו, אבל זה לא אומר שהוא לא צריך מדי פעם לקדם סרטים חדשים שהוא מככב בהם, וזה בדיוק מה שהוא עושה עכשיו. 

פיט, שכבר כיכב ב"ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו, חוזר עם סרט מלחמה חדש, להבדיל אלף אלפי הבדלות. "זעם" של הבמאי דיוויד אייר, שיעלה אצלנו מחר, היא דרמת אקשן בכיכובם של בראד פיט ושיה לה-באף, שכבר מפלרטטת עם עונת האוסקרים הבאה, ובינתיים עושה חיל בקופות. הסרט הגיע לראש טבלת שוברי הקופות האמריקאית, גרף 25 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו ופינה את "נעלמת" של דיוויד פינצ'ר מפסגת הטבלה.  

"זעם" מתרחש בחודשים האחרונים של מלחמת העולם השנייה, כאשר בעלות הברית משלימות את כיבוש אירופה. כוחות צבא ארה"ב נמצאים בעיצומה של המערכה, ופיט הוא מפקד טנק קשוח המוביל את חמשת חייליו למשימה קטלנית בעורף הגרמני בניסיון לפגוע בלב השלטון הנאצי. או כמו שגאליפנאקיס אמר לפיט באותו ראיון פרודי: "מוזר לי שאתה משחק הרבה דמויות ששונאות נאצים, כי אתה נראה כמו החלום של היטלר". 

לכבוד הסרט מתנוסס פיט על שער גיליון נובמבר של המהדורה הבריטית של "GQ" בתספורת חתיכית חדשה (אתר המגזין מספק כתבה שלמה המסבירה איך להסתפר כמו בראד) ובזקן צרפתי מטופח יתר על המידה. בסרט עצמו מבלים המפקד פיט ואנשיו חודשים ארוכים הרחק מהבית, בשטח האויב, סגורים בתוך טנק שהם מכנים "זעם". "טנק הוא מקום לחוץ ואינטימי מאוד", העיד פיט, "כדמויות אנחנו אוכלים, ישנים, משתינים ונלחמים, הכל בתוך קופסת המתכת הסגורה הזאת. זה היה הבית שלנו". 

הסרט צולם במהלך 12 שבועות באנגליה, אחרי שהשחקנים עברו טירונות מפרכת של חודש אצל יחידת אריות הים המיוחדת של חיל הים האמריקאי ("אם קיבלנו הוראה לעשות שכיבות סמיכה, אני הייתי הראשון על הקרקע. בכיתה למדתי בשקדנות. מעולם לא התבכיינתי או התלוננתי. הבחורים האחרים היו צריכים לדעת שעבדתי קשה כמוהם אם לא קשה מהם").


"הטנק היה הבית שלנו". מתוך הסרט "זעם". צילום: באדיבות לב

אנג'לינה והמשפחה כמובן קפצו לבקר, ופיט מעיד שבניו מדוקס בן ה-13 ונוקס בן השש התאהבו בטנקים שעל הסט. ובזמן שפיט בילה בצילומים באירופה, אנג'לינה בילתה באוסטרליה בצילומי הסרט "בלתי שביר" בבימויה, שגם הוא מתרחש במלחמת העולם השנייה. כדי להיכנס לאווירה הם כתבו זה לזו מכתבים (בכתב יד, על דפי נייר אמיתיים, כאלה שכורתים בשבילם עצים!), והעמידו פנים שהם באמת חיים באותה תקופה ומופרדים על ידי זוועות המלחמה. 

ואחרי ששרדו את מלחמת העולם השנייה, לא פלא שבראד ואנג'לינה החליטו להתחתן. מאתר החתונה בדרום צרפת הם נסעו עם כל החמולה לרפובליקת מלטה - אי קטן בים התיכון שבו פיט כבר צילם בעבר את "טרויה" ואת "מלחמת העולם Z". על יאכטה מפוארת העוגנת בים התיכון יצרו השניים מישמש בראנג'לינאי אופייני של ביזנס, פלז'ר וניגוב נזלת. 

הפעם מדובר בשילוב של ירח דבש רומנטי על אי פרטי ("הניו יורק פוסט" דיווח שהזוג שילם לתושבי האי גוזו לעזוב את המקום לתקופה של חודשיים כדי שתהיה להם פרטיות), חופשה משפחתית (כולל ביקור מתועד היטב בהיכל באולינג מקומי) וצילומי סרטם המשותף החדש, שאותו הם הפיקו בעצמם. 

צילומי הדרמה "By the Sea" החלו לקראת סוף אוגוסט, ולפי הדיווחים, הפאוור-קאפל שכל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב, הזרים 26 מיליון דולר לכלכלה המקומית וסימן את האי גוזו כיעד תיירותי חם. בסרט, שאנג'לינה חתומה עליו גם כבמאית ותסריטאית, השניים מגלמים זוג נשוי המפתח אובססיה מינית כלפי שכניהם, והוא צפוי לצאת בשנה הבאה, עשר שנים בדיוק אחרי "מר וגברת סמית", קומדיית הפעולה הרומנטית שעל הסט שלה בראד ואנג'לינה התאהבו. 

"אנחנו עובדים יחד על דרמה שעוסקת בהתגברות על קשיים בנישואים", אמרה ג'ולי למגזין "פיפל". "אנחנו חושבים שזה ממש מצחיק לבלות כך את ירח הדבש שלנו". כנראה שאת אניסטון, שחוגגת עשור להתפרקות הנישואים שלה, זה מצחיק פחות.