"איבדתי את ההכרה אחרי ששתיתי כוס יין אחת בארוחת הערב, בדירה שלו בניו יורק. הוא הציע להיות המנטור שלי ושאגיע אליו כדי לדבר על תעשיית הבידור. כשחזרתי לעצמי, הייתי לבושה בתחתונים שלי ובטי שירט של גבר וקוסבי גחן מעליי. היום אני בטוחה שהוא סימם אותי ואנס אותי, אבל בתור מתבגרת, ניסיתי לשכנע את עצמי שדמיינתי את זה. אפילו ניסיתי לעשות לזה רציונליזציה: ביל קוסבי יהפוך אותי לכוכבת וזה חלק מהעסקה".

מתוך המאמר "ביל קוסבי אנס אותי. למה נדרשו לאנשים 30 שנה כדי להאמין לי?" שכתבה ברברה באומן ב"וושינגטון פוסט" ב-13 בנובמבר
אם הייתם שואלים את ביל קוסבי, סביר להניח שלא ככה הוא דמיין לבלות את התקופה הנוכחית: מסוגר בביתו, מסרב בתוקף להגיב או להתייחס לסערה התקשורתית שהתעוררה שוב סביבו. שולח את עורך הדין שלו לבשר לתקשורת שאין לו שום כוונה "לכבד את ההאשמות האלה בתגובה". למעשה, עד לפני חודש קוסבי היה בדרכו לקאמבק. עשור חלף מאז הפעם הראשונה שבה הואשם בתקיפה מינית, הרבה יותר מדי כוכבים אחרים הואשמו בהאשמות דומות מאז ומי יודע, אולי הוא חשב שהציבור שכח.

אחרי הכל, מעולם לא הוגשה נגדו תלונה רשמית. בבוקר חג ההודיה הקרוב אמור לעלות באתר נטפליקס ספיישל של קוסבי במופע סטנד אפ שצולם ביום הולדתו ביולי האחרון ובמקביל, אמורים להתחיל בקרוב צילומי סדרת טלוויזיה חדשה בכיכובו, לרשת NBC. ראיונות אצל דיוויד לטרמן וקווין לטיפה נקבעו כדי לקדם את שני הפרויקטים. נכון לעכשיו הראיונות בוטלו.
הכל התחיל בבדיחה
הסערה הנוכחית פרצה ב-21 לאוקטובר, לפני שלושה שבועות. סטנדאפיסט וקומיקאי העונה לשם חניבעל בורס השתלח בקוסבי במסגרת המופע שלו. "לביל קוסבי יש את הפרצוף הכי זחוח של אדם שחור וזקן שאני יכול לדמיין", אמר. "'תרימו את המכנסיים שלכם, אנשים'", חיקה את קוסבי. "'הייתי בטלוויזיה באייטיז. אני יכול להתנשא עליכם כי היה לי סיטקום מצליח'. כן, אבל אנסת נשים, ביל קוסבי, אז למה שלא תרגיע קצת? 'אני לא מקלל על הבמה', כן אבל אתה אנס".
הבדיחה של בורס, שמוכר לקהל האמריקאי ככותב לשעבר ב"סטרדיי נייט לייב" ובתור הקול העתידי של סרט "אנגרי בירדס", השיבה את נושא ההאשמות נגד קוסבי לתודעה הציבורית, אחרי תקופה ממושכת שבה היה נדמה שנשכחו. ברברה באומן, אחת המתלוננות נגדו, פרסמה את המאמר שלה ב"וושינגטון פוסט" כשבועיים לאחר מכן והציתה את האש מחדש.
"זה היה כל כך מחריד, שהיה לי קשה להודות בפני עצמי מה קרה, ובטח שלא בפני אחרים", כתבה. "בהתחלה סיפרתי לסוכנת שלי, שלא עשתה כלום (קוסבי היה מגיע לפעמים למשרד שלה כדי לבחון אנשים לתוכנית ולעבודות משחק אחרות). חברה לקחה אותי לעורך דין, שטען שאני ממציאה את הסיפור. התגובות המזלזלות שלהם ריסקו כל תקווה שהייתה לי לקבל עזרה. הייתי משוכנעת שאף אחד לא יקשיב לי, מה שגרם לי לא לפנות למשטרה... הייתי מתבגרת מדנוור שמשחקת בפרסומות למקדונל'ס, הוא היה ביל קוסבי".
המאמר של באומן עורר מתלוננות נוספות שלטענתן הותקפו על ידי קוסבי וכך, נכון ליום שני, המספר זינק ל-14, כשאישה נוספת התוודתה במאמר לאתר Hollywood Elsewhere על כך שקוסבי תקף אותה ב-1969, כשהייתה בת 19. "יום אחד הוא ביקש ממני להישאר אחרי הצילומים ולעבוד איתו על חומרים", כתבה ג'ואן טרשיס, יחצנית ועיתונאית מוזיקה.
"הוחמאתי מאוד וחשבתי שהוא יעזור לי לקדם את קריירת הכתיבה שלי. בקרוון שלו הוא הכין לי קפה וסיפרתי לו על רעיון שיש לי למערכון... הדבר הבא שאני זוכרת הוא שהתעוררתי על הספה שלו בזמן שהוא מפשיט אותי. מתוך הערפל חשבתי שאני מתוחכמת ואמרתי לו שיש לי זיהום ושהוא יידבק ואשתו תדע שהוא שכב עם מישהי, אבל הוא פשוט מצא פתח אחר להשתמש בו. נגעלתי ממה שקורה והייתי בהלם שהאיש הזה, שהערצתי, אונס אותי. כמובן שלא סיפרתי לאף אחד".
וכאילו היה חסר קצת דלק למדורה הזו, הגיעה תקרית יחסי ציבור כושלת ומביכה מצד אנשיו של קוסבי עצמו, שככל הנראה ניסו להזכיר לציבור שקוסבי הוא בעצם האבא הטלוויזיוני המיתולוגי והאהוב. עמוד הטוויטר הרשמי של קוסבי קרא לעוקבים לייצר תמונת מם של הכוכב. התוצאות לא איחרו לבוא ואת הרשת שטפו אלפי ממים שלועגים לקוסבי. למשל, תמונה אחת שלו כשמעליה מתנוסס הכיתוב "תגדירי 'סיממתי אותך'" ותמונה אחרת שבה נכתב "שני הדברים האהובים עליי, פודינג ואונס".
"אישומים לא רלוונטיים"
עכשיו הוא לא מתמודד לבדו עם האש. גם נטפליקס ו-NBC, שמנסות, כאמור, לייצר סוג של קאמבק טלוויזיוני עבור הכוכב, ניצבות בפני שאלות קשות. במגזין "פורבס" ניסו לנחש מה יעלה בגורל הפרויקטים הקרובים של קוסבי, שבשנים האחרונות מתרכז בעיקר בהופעות סטנד אפ - אליהן נמכרים כמובן כל הכרטיסים מראש. נטפליקס, שכבר שילמה והפיקה את הספיישל, ככל הנראה תשדר אותו כמתוכנן. ברשת NBC עדיין לא יודעים מה לעשות, אך על פי החוזה של הרשת עם קוסבי, הם יצטרכו לשלם לו הון קטן גם אם לא יצולם אפילו פיילוט.
קוסבי בן ה-77 נמצא בתעשיית הבידור כבר למעלה מחמישה עשורים. הוא התחיל להופיע במועדוני סטנד אפ ב-1962 וקיבל פינה קבועה ב"טונייט שואו", שהזניקה לו את הקריירה. במשך שנים הוא כיכב בסדרות טלוויזיה מצליחות לכל המשפחה ובשנות ה-80 הגיעה "משפחת קוסבי", הסיטקום שהפך לקאלט ומיתג את קוסבי עצמו כאבא הטלוויזיוני. במשך שמונה שנים, מ-1984 ועד 1992, "משפחת קוסבי" הייתה אחת התוכניות הנצפות ביותר על המסך ונחשבת עד היום לפורצת דרך בכל מה שקשור לתפיסה החברתית של משפחות אפרו-אמריקאיות בארה"ב.
בינואר 2004 אישה בשם אנדריאה קונסטנד הגישה נגדו תלונה אזרחית בטענה שסימם אותה ותקף אותה מינית בזמן שביקרה אותו בביתו בפנסילבניה. ב-2005 אישה נוספת, עורכת דין מקליפורניה בשם תמרה גרין, הופיעה ב"טודיי שואו" וסיפרה שקוסבי נתן לה כדורים נגד שפעת, הסיע אותה לביתה ותקף אותה מינית במכונית שלו. עורכי הדין של קוסבי הגיבו בשמו: "ההאשמות של גברת גרין הן שקריות לחלוטין. מר קוסבי לא מכיר את השם תמרה גרין והתקרית שהיא מתארת מעולם לא התרחשה". במרץ 2005 הרשויות החליטו שלא להגיש אישומים נגד קוסבי, עקב חוסר בראיות, וקונסטנד פנתה לבית המשפט האזרחי. עורכי דינה מצאו 12 נשים נוספות שהסכימו להעיד נגד קוסבי, אך ב-2006 הם הגיעו לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.
האישומים דעכו וכך גם הקריירה של קוסבי, שפחות או יותר נעלם מהעין הציבורית עד לאחרונה, כשהקאמבק החל לקרום עור וגידים. בפברואר, המגזין "ניוזוויק" ראיין את תמרה גרין וברברה באומן על התקיפות המיניות אבל הנושא לא עלה לכותרות עד לחודש שעבר. קוסבי עצמו, כאמור, נותר דומם. בפברואר, לאחר פרסום המאמר ב"ניוזוויק", היחצן שלו הגיב בזלזול לאישומים והתייחס באופן ספציפי לאלה של גרין כשאמר "אלה אישומים בני עשור שהיו לא רלוונטיים אז ונותרו לא רלוונטיים גם היום". תגובתו של קוסבי, או ליתר דיוק - היעדר תגובתו - רק מעמיקה את החשדות. בראיון לתכנית הרדיו The Weekend Edition ברדיו NPR שאל אותו המנחה, סקוט סיימון, על הנושא. קוסבי רק הניד את ראשו לשלילה ולא הגיב.