למרכז החדש לאימון לתשוקה של שרון רובינשטיין בתל אביב, נכנסים, בזה אחר זה, כעשרה גברים ביישנים, נאים. רובם לבושים שחור, מבטם ברצפה ומבוכתם ניכרת.

מיד אחריהם, בצווחות קולניות וצחוק מתגלגל, נכנסות כ-20 בחורות, מי על עקב ומי בשטוח, מאופרות, בטוחות בעצמן, נראות מעולה, אקדמאיות בהשכלתן, אבל - לבד, ואם לא לבד, בזוגיות בעייתית עם החבר, עם הבעל, עם האקס, או עם עצמן.

בעולם של שירותי יוניסקס, גברים המתלבשים כמו נשים, נשים המתלבשות כמו גברים, מפקדות מטורזנות בצבא, גברים שעושים גבות, שפם ושחי - אין פלא שהיחסים בין המינים בבלבלה כבדה. הכל היה יכול להיות נסבל, אם לא היו מגיעים השבתות והחגים.


"להיות רווקה זאת לא שפעת". רובינשטיין. צילום: ג'ודי פאוקר, יח"צ. 

אלפי רווקים ורווקות, כרוניים וחדשים, שוטפים את אתרי ההיכרויות, כדי להיגאל על ידי מישהו שייתן תשובה הולמת לחיטוט הבלתי פוסק של הסבתא במצבם הזוגי, ניסיונות השידוך של הדודה ושאלות האחיינים שחיתלתם ומזמן עקפו אתכם במספר הכיבושים.

עם כל הכבוד למהפכה הפמיניסטית, שעזרה למיליוני נשים ברחבי העולם להגיע לאנשהו בחייהן, חלק מהנשים עדיין מרגישות שלא משנה כמה חזק הן ינפצו את תקרות הזכוכית, זה לא יעשה אותן מאושרות באמת, אם לא יתחתנו עם הגבר הנכון + 2 - 3 ילדים. ואם המצב הוא כך במדינות מתקדמות יותר, מה יגידו הנשים בישראל השמרנית יחסית?

גברים ממאדים ונשים מנגה

בהפסקה מספרת אחת הבנות שהכירה מישהו באפליקציית ההכרויות "טינדר". הם התחילו לשוחח בצ'אט והוא אמר לה את כל הדברים הנכונים . לבסוף ביקש ממנה בקשה קטנה, לשלוח לו תמונת גוף שלה כדי שיראה אם היא מתאימה.

"אשמח אם גם תהיי בעירום" הוסיף בנון שלנט. בתגובה, מספרת לה בדמעות משתתפת אחרת על יחסים נפלאים מלאי אהבה וסקס מעולה עם הגבר המושלם. בשיאם הוא לקח אותה לצימר שם בישר לה כי הוא ממש ממש אוהב אותה, אבל למען הכנות ש"היא ערך עליון בשבילו", הוא חייב שתדע שהוא לא רואה את עצמו עם אישה אחת לכל החיים.

"הבחור גרוש, אפשר להבין" היא ממציאה לו תירוץ בדמעות אבל רובינשטיין שהקשיבה בתשומת לה חותכת ואומרת לה : "גבר לא מאוהב יכול להגיד הכל. זה קל. תשמחי שנפטרת ממנו. סתם בזבוז זמן"

 לתוך הוואקום של הרווקות, שפעמים רבות צריכות לבחור מבין הגברים ששום אישה לא הצליחה לגאול - פורחת שרון רובינשטיין, המגדירה עצמה מנטורית לתשוקה, שהחליטה לפעול לקירוב הלבבות בין שני המינים, ולעשות קצת סדר בבלבלה. מה השיטה? שיעורים וסמינרים שנועדו לתת בראש ולהזכיר אמת נשכחת: הגברים ממאדים והנשים מנגה. 

אני מודאגת. האם המשך המין האנושי בסכנה?
"יש כל מיני התפתחויות בעשור האחרון. אנחנו מבינים יותר כמה אנחנו שונים זה מזה, ומעכלים את העובדה שאולי זה מודרני שאישה תשלח את הארנק לשלם על דייט, אבל זה מרגיש לא אבירי".

האבירות לא פסה מהעולם?
"לא. אנחנו מחוברים לאבולוציה ולביולוגיה, למה שמכתיב את המשיכה בינינו. עם כל המודרניזציה והפוליטיקלי־ קורקט שהשתלטו עלינו, גם אם אישה הכי מוצלחת בעולם עם כסף, זה לא מה שעושה על גבר רושם. גברים מאוד אוהבים להגיד שהם רוצים אישה בטוחה בעצמה, אבל אז הוא מגיע לשיחות עסקיות עם הנשים, שהן אמזונות, כי הן מביאות את אותן תכונות גם לעולם הדייטים, ושם זה לא עובד".

לשיטתה של רובינשטיין, גברים רוצים נסיכות. "חינכו אותנו שאמא אומנם הייתה נסיכה, אבל גם יצאה לעבודה, ולא היה ל מספיק זמן לחנך את הזאטוטות מה זה גבר ואיך להיות נשים. הן למדו הכל מטלנבולות עתירות דרמה וסרטי אימה.

גם האבות נכשלו בחינוך דור שלם של גברים, שבמקום להעביר אותם קורס חניכה אינדיאני, ולעשות אותם אלפא, התחנכו על ברכי המחשבים וסופר־מריו מסורסים."המון פרות קדושות נשחטו ב־ 25 שנה האחרונות. הנושא של לגור יחד לפני הנישואין טרף את הקלפים. אם עד לפני 30 שנה זה לא היה מקובל לגור יחד אם אנחנו לא נשואים, היום זה שלב בדרך. זאת סוג של פרה קדושה שנשחטה, המאפשרת פחד ממחויבות".

רק גברים מפחדים ממחויבות?
"ממש לא. זאת דמוניזציה של הגברים. אני חושבת שנשים מפחדות ממחויבות לא פחות מהגבר. נהפוך הוא. היום הרבה נשים רוצות ילדים, ואחרי זה הגבר מפסיק לעניין אותן. הילדים הן בשביל הסבתות ואתה - שלום! גם ככה הוא לא הרשים אותך בהתחלה".

יש לנו תיקון?
"האשמה היא לא רק עלינו או עליהם, כי ברגע שאתה מתחיל לרמוס קודים שהיו מבוססים על שנים, אתה הרבה פעמים מוצא את עצמך מאוד מבולבל ובלי תשובות אמיתיות. אם היה איזשהו מעבר של לגור יחד ללא נישואים, ומגלים קונסטלציה חדשה ליחסים, הייתי אומרת שהתפתחנו.

אבל עברנו למצב שלאף אחד אין מושג לאן הוא הולך. עוברים לגור יחד בלי תכנון - אין הצהרת זוגיות של מה שאנחנו עושים. הכל פרוץ. תארי לך שהיינו בונים את מדינת ישראל בלי מטרה, בלי גבולות, בלי צבא, במין תחושה כזאת של יהיה כיף. כל מערכת צריכה סדר, גבולות ומטרות".

אמרו לנו שהכל יסתדר, ושום דבר לא הסתדר.
"זאת הבעיה. אנחנו מאפשרות הכל, בלי שום חשבון. הרבה נשים שאני שואלת למה הלכתן על קשר מסוים, אומרות לי: 'סמכתי על זה שיהיה בסדר', או 'חשבתי שזה יהיה טבעי'. מה זה מהלך טבעי? מי אמר שבעיני הפרטנר, לעבור לגור יחד זאת תחנה לאן שאת רוצה להגיע?".

כתבת את הספר "למה היא ולא את?". למה באמת?
"יש המון התנהגויות של נשים שהורסות. מצד אחד, נשים רוצות גבר אלפא שיוביל וכו'. מצד אחר, הן מסתערות עליו ורוצות להשתלט עליו. אלו מהלכים שפוגעים בנו ואנו כל הזמן מייצרות אותם".

הגברים מיישמים מהר

במקרה של רובינשטיין, הסנדלרית לא הולכת יחפה. היא מחזיקה בבן זוג מפרגן, מנהלת סמינרים לתשוקה, העצמה וצמיחה, לומדת לתואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב, וחיה על הקו איטליה-ישראל.

חוץ מזה היא נראית כמו כוכבת הוליוודית שמצאה את עצמה לכודה בלבנט, ולא היה לה מטוס לחזור חזרה - עם גוף ארוך, ארוז בשמלה אלגנטית וחיוך זוהר, שבשביל הרבה גברים ונשים, מתברר, עושה פלאות.

מה ההבדל בין גברים ונשים?
"הגברים צריכים לקבל אומץ לבוא אלי. כשהם מגיעים, הם באים מתוך החלטה שהם רוצים ללמוד ממני. הם מיישמים יותר מהר ומנסים דברים. הם לומדים, לדוגמה, איך לגשת לבחורות בלי להיות משעמם או נודניק. נשים מגיעות עם סקפטיות ענקית ופוזה של 'אני אשמה', ועם זה אני צריכה להתחיל את הסמינר.

איתן אני עושה עבודה מאוד קשה, אבל הן מיישמות לאט יותר. הגברים שבאים אלי מחפשים זוגיות ולא איך לזיין. הם אלה שמחפשים ערך מוסף ויכולת לתחזק קשר לאורך הזמן".