בשורה לחברי קופות החולים: אתר חדש שמפעיל משרד הבריאות מספק מידע מפורט על השירותים הרפואיים ואפשרות להשוואת התנאים שלהם הם זכאים במסגרת הביטוחים הממלכתיים והמשלימים.

באמצעות הקשה של טיפול, תרופה או בדיקה באתר - הנקרא "כל הבריאות" וכתובתו call.gov.il - אפשר לגלות אם השירות כלול בסל הבריאות או בתוכנית שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים, למי צריך לפנות לקבלת השירות, באיזו מסגרת אפשר לקבל אותו ואם קיימות התניות לכך. בנוסף ישנה אפשרות להשוות בין הביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות, כך שכל מבוטח יוכל לראות באיזו קופת חולים הכי משתלם לו להיות חבר.

במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל השקת האתר הסבירה שרת הבריאות יעל גרמן: "אפשר לעבור בין קופות החולים כמה שרוצים. לכן אם המבוטחים יהיו ערניים וישימו לב איזו קופה מציעה את מגוון השירותים הרחב ביותר במחיר הנמוך ביותר, עבור השלב שבו הם נמצאים בחיים, יהיה ניתן לחסוך כסף רב".


הגולשים יקבלו את כל המידע באינטרנט. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מבדיקת הביטוחים המשלימים עבור ילדים, למשל, נמצא כי בשירותי בריאות כללית, דמי ההשתתפות עבור מסלול ה"מושלם" עד גיל 15 הם 5.53 שקלים; ולעומת זאת ב"מכבי מגן כסף" - עבור כל ילד עד גיל 17 נשלם 4.87 שקלים. ב"לאומית כסף" עלות ילד עד גיל 17 - 8.18 שקלים, ואילו ב"מאוחדת עדיף", התשלום זהה עדגיל 24 ועומד על 38.5 שקל.

"המערכת תספק לציבור מידע על כל מה שמגיע לו לקבל - ותעשה זאת בשקיפות, תוך מיצוי הזכויות ובשוויון", הוסיפה גרמן, "המערכת ההשוואתית תעודד תחרות בין קופות החולים ותוביל לשיפור השירות למבוטחים".