אני בחורה חילונית בת 25 , נמצאת בזוגיות כבר עשרה חודשים עם גבר דתי בן 33 . יש לי הרבה תהיות לגבי מערכת היחסים הזאת - מכיוון שבן זוגי הוא שומר מסורת, קשה לו מאוד לגשר בין תפיסות העולם שלנו ולקבל את הצד שלי.

מלבד זאת, אני מרגישה שאני לא יכולה להישען עליו משום שהוא עצמו עדיין נשען על המשפחה שלו וטרם יצא מהבית. האם כדאי לי להמשיך את מערכת היחסים הזו למרות כל הפערים?

"הרבה פעמים אנחנו בוחרים בני זוג כל כך שונים מאיתנו, כי אנחנו לא אוהבים את דרך ההתנהלות שלנו. אלו דברים השייכים לתת מודע - 'אני לא אוהבת את הרצף שלי ואת מי שאני, ואני רוצה להתנתק מעצמי על ידי כך שאני מתערבבת במשהו אחר'.


צילום: אינג אימג'

את צריכה לבחון מה את לא מקבלת בהתנהלות שלך והאם את מרוצה מהגבולות שאת מציבה לעצמך בחיים, מכיוון שאלו הדברים שגרמו לך לבחור בן זוג שהוא כל כך שונה ממך.לדעתי, ככל שתצליחי להציב יותר גבולות בתוכך, כך את לא תצטרכי מישהו קיצוני כזה. את בחרת באדם מסורתי מכיוון שדת עושה סדר, וכל דברשאנחנו בוחרים נועד למלא את תת המודע שלנו.

בילדותך את לא קיבלת שום גבולות מאביך ובתת המודע שלך את מחפשת בחיים שלך גבולות זכריים. מהסיבה הזאת את בחרת את בן זוגך, את נמשכת למשהו שהיה חסר לך והוא הפוך ממך בשביל להשלים את עצמך, זאת גמילה מדברים שחסרים לך.

את פשוט בחרת כבן זוג אדם שדומה לאביך, רק עם יותר גבולות. עכשיו את צריכה לבדוק עם עצמך ולבחון אם היית יכולה להתמודד עם בן זוג שיש לו אישיות יותר בנויה וגבולות חזקים".

אני בן 55. בתקופה האחרונה אני מאבד את חוש הריח לסירוגין, וזה הולך ומחמיר. מדוע חוש הריח שלי הולך ונעלם? והאם יש לכך סיבה עקיפה?

"לכל דבר פיזי שקורה לנו יש היבטים רגשיים ורוחניים לפני שהוא מתבטא ברמה הפיזית. איבוד חוש הריח מעיד על אדם שמאבד את הדרך שלו, ולפעמים אנחנו מאבדים את הדרך שלנו משום שאנחנו לא רוצים להיות כמו שהיינו קודם לכן.

אתה כבר לא רוצה את מה שהיה לך עד עכשיו ואתה רוצה למצוא דרך אחרת, אותה דרך קיימת אבל אתה מפחד לפרוץ אותה, ובכלל יכול להיות שיהיה לך מאוד קשה לפרוץ ולשנות. אתה אדם שיכול ללמוד הרבה דברים, אבל קשה לך להתפרץ לתחומים חדשים ולפרוץ מסגרות.

יש שיטות אלטרנטיביות לטיפול באיבוד חוש הריח, בהומיאופתיה קלאסית יש סוג תרופה שמתאימה לאדם שמאבד את תחושת הריח שלו בגלל רצונות כאלו או אחרים או בגלל תקופה כזו או אחרת, אפשר לטפל בבעיה וזה תלוי בסוג אישיות מסוים.

כאמור, ברור שיש לתופעה היבטים רגשיים, ובמקרה שלך זה קורה כי אתה מפחד. לעשות שינוי בגילך זה באמת דבר לא פשוט אבל נראה שזה הכרחי, אם לא תבין שזה הכרחי, תאבד את חוש הריח לחלוטין וייתכן שתאבד חושים נוספים. אני ממליצה לך לקבל את השינוי, למהר איתו ולא לפחד".

 אני בת 31, המון שנים הייתי בלי זוגיות, ולאחרונה הכרתי גבר והתחלתי קשר זוגי איתו. אני מתנהגת כמו ילדה קטנה, כאילו אני יוצאת פעם ראשונה עם גבר, ואני מרגישה כמו כדור קרח שאין לו בכלל רגשות. מצד אחד אני נהנית מהחיזור הזה שבין גבר לאישה, ומצד אחר אני מרגישה שאני ממש צריכה לשכנע את עצמי לצאת איתו. מה עלי לעשות?

"התחושות שלך מוצדקות, את כביכול באמת יוצאת פעם ראשונה עם גבר, כי עד עכשיו חיית רק בפנטזיות. את צריכה לשנות את התפיסה שלך ולהבין שאת כבר לא בת 20 , זה הזמן שלך, ואת בעצם בפיגור, וצריכה לקפוץ מעל המשוכה. יש דברים שנבנים אצלנו מבפנים ויש דברים שאנחנו צריכים להכריח את עצמנו לבנות אותם.

אם לא תאכלי שלושה חודשים, את תמותי; ואם לא תסכימי לחיזור של גבר, את תמיתי אפשרות של מערכת יחסים בין גבר לאישה או שתמצאי את עצמך רק מחזרת ולא מקבלת כלום. את מודעת להתנהלות שלך, ועכשיו עלייך להחליט מה לעשות הלאה.

המלצתי היא שפשוט תני לזה להיות. כדי לשנות את דרכייך, קבלי את מה שקשה לך לקבל, תיתני לצד השני לחזר, ותנסי להחזיר חיזור, פשוט תתאמני".

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־ 20:00 ב"רדיו ללא הפסקה".
הביאה לדפוס: ליאת מלכא בלכטובסקי