הכנסת אישרה - אסור להשתמש באוזניות, לדבר בטלפון נייד או לסמס במעבר חציה. מדובר בשתי הצעות חוק דומות שהגישו חברי הכנסת חמד עמאר (ישראל ביתנו), אברהם מיכאלי ויעקב מרגי (ש"ס) אשר אושרו בקריאה טרומית לאחר שבראשית השבוע זכו לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה.
בדברי ההסבר להצעות החוק נכתב כי "מדינת ישראל נמצאת במקום לא מחמיא מבין מדינות העולם המתקדמות בנוגע למספר הולכי רגל הנהרגים בתאונות דרכים בכבישים בכלל, ובפרט במעברי חציה. הסכנה להולכי רגל מתעצמת עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות, שכן אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חציית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו".
סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי אמרה במליאת הכנסת כי "חדשות לבקרים מדווח על תאונות בהן נפגעים הולכי רגל כתוצאה מהשימוש בטלפון נייד בעת חציית כביש. 40% מההרוגים בשנה החולפת הם הולכי רגל, חלק מהם בגלל הסחת דעת. אנחנו לא רוצים להגביל תנועה של אנשים אבל בנסיבות האלה של העלייה בנפגעים והשימוש הגובר בסלולאר הממשלה תומכת בהצעה".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) העיר כי האזרח הקטן הוא הולך הרגל. "הייתי מוכן לפגוע בחופש התנועה אם הייתי יודע שגם הנהגים שמסמסים בזמן שהרכב עומד ייקנסו אבל נכון להיום זה מותר".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) טענה כי "זה מסוג החוקים שהציבור לא יכול לעמוד בהם. זה מסוג החוקים המגבילים והטורדניים, זה לא ישים ולא יעיל ולמשטרה אין יכולת לאכוף את זה. אז בואו נחייב הולכי רגל שחוצים מעבר חצייה לשים גם קסדה על הראש ואולי גם שריון".