יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כינס היום (יום שלישי) בבוקר כינוס של כל ראשי הסתדרות גדי לאשר הכרזת סכסוך עבודה במשק. ניסנקורן הסביר כבר לפני כמה ימים שהסיבות העיקריות להכרזת סכסוך מי שום שנסיונות ההדברות עם המדינה בנושאים של שכר מינימום הנמוך, התרחבות תופעת עובדי הקבלן ואי העסקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה כשלו".



בישיבה המיוחדת שכונסה כדי לאשר את סכסוך העבודה יו"ר הסתדרות דרש את עלית שכר המינימום החודשי ל 5,300 לאותם כ 700,000 עובדים שלפי נתוני מס הכנסה זאת הכנסתם 4,300 שקלים לחודש. הדרישה היא לשכר מינימום שיאפשר חיים בכבוד לאותם משפחות.



הדרישה מסתכמת ב עליה של 23.25% פירוש הדבר שכר מינימום לשעה של 28.4 שקל , לעומת 23.10 היום . מדובר בעליה גדולה אך יש לשים לב שבהצעת חוק שהוגשה על ידי מספר חברי כנסת שדרשו לעלות את שכר המינימום בחוק דובר על שכר מינימום של 5,600 שקלים או 30 שקל לשעה.



יש לציים שבממשלה אין התנגדות לעלית שכר המינימום אך שר האוצר מציע לעלות אותו ב 200 שקל ואילו שר הכלכלה נפתלי בנט גם שמוכן לעליה גבוהה יותר מציע לעשות זה בהדרגה ותוך הדברות עם המעסיקים.



ניסנקורן מכיר בקשיים ובדבריו אמר בין השאר, "צריך לעשות שינוי מהותי ולהעלות את האדם העובד מעבר לסף העוני. שכר המינימום צריך לעלות ל-5300 ₪. לא צריך להתבייש להגיד את זה: השכר היום הוא שכר רעב. 



5300 שקלים זה השכר המינימלי שצריך להיות פה וכל מי שמחפש לעלות במאה או במאתיים שקלים בשביל להגיד שהוא עשה, אבל לא באמת לעשות, לא פה. זה נכון שצריך להתחשב במשק אבל צריך להתחשב גם באותם העובדים. אנחנו ניאבק ואנחנו נשפר ואנחנו נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני".

ניסנקורן עקץ את אותם שרים שמתנגדים להעלות את שכר המינימום כשאמר: "אני לא רואה מישהו משרי הממשלה או מחברי הכנסת שמסוגל להתקיים חודש אחד מ-4300 ₪. אני לא בטוח שזה יספיק להם לשבוע".



בישיבת ההנהגה המיוחדת השתתפו מאות חברי הסתדרות וראשי ועדים מכלל המשק ומהמגזר הציבורי. 



החלטה שהתקבלה היא כמו חרב דמוקלס התלויה מעל הממשלה, שכן היא תאפשר להסתדרות בעוד שבועיים להכריז שביתה בכל ענף שהוא יחפץ בו , ברשות המסים, קבלת קהל במשרדי הממשלה השונים, רשות השידור איסוף זבל בעיריות ועוד. עם הכרזת סכסוך עבודה ההסתדרות יכולה בעוד שבועיים לשתק את המדינה.