"ד"ר דותן  אמר לי: 'אתה תצטרך לזרוק לי כמה אלפים, הוא אמר שזה בעבור זירוז הליכים", כך תיאר בעדותו במשטרה אחד מ"לקחותיו" של ד"ר אברהם דותן, מנהל יחידת ההתעוררות בבית החולים וולפסון, אשר הואשם היום (שני) בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אספקת סם מסוכן, הלבנת הון ועבירות נוספות. 

הלקוח סיפר בעדותו: "פניתי למשרדו של ד"ר דותן, נכנסתי אליו למשרד ואמרתי לו שאני מעוניין בתחילת תהליך בהסדרת רישיון לקנביס רפואי. הרופא אמר שיש איזה שהוא תהליך שאני צריך לעבור. ואז הוא אמר לי, 'בחוץ יש בחור שמן שעונה לשם רועי - לך אליו והוא יגיד לך מה לעשות'. רועי ישב בכיסאות, פניתי אליו, בסוף תהליך הבדיקות הוא אמר לי אתה תצטרך לזרוק לי כמה אלפים. הוא אמר שזה בעבור זירוז הליכים, אם אני לא טועה הוא דרש 12,000 שקל. אני שילמתי לו בתשלומים את כל הכסף במזומן". 

כתב האישום מייחס לדותן ניהול עסק לכל דבר לסיפוק אישורים לקבלת רישיון לקנביס רפואי לעשרות חולים, תמורת שוחד בסכום כולל של לכל הפחות 356,106 שקל, משנת 2011 ועד סמוך למעצרו. יחד עמו מואשם רועי חברה, כי תיווך בין המטופלים לבין הרופא הבכיר. הפרקליטות ביקשה להותיר את ד"ר דותן במעצר עד תום ההליכים נגדו. 
 
מבין עשרות המטופלים שקיבלו לכאורה אישור מד"ר דותן, ישנם כאלה הזקוקים נואשות לקנביס, לצורך טיפול בכאב ממנו הם סובלים. על פי כתב האישום, הקשר עם דותן הביא לקביעת תור עבורם שלא דרך מערכת זימון תורים ולמועד מוקדם באופן משמעותי מזה שניתן היה לקבל דרך מערכת זימון תורים. בכך קיצר הרופא את התהליך בחודשים רבים, עבור מי שכל יום של כאב הוא בלתי נסבל.

בין ה"לקוחות" נמנו גם אנשים בריאים לחלוטין, אשר חשקו בסם לשם הנאה, אשר ד"ר דותן קידם אותם על חשבון חולים אמיתיים. כפי שהעיד אחד מהם במשטרה, "אני סטלן, ניסיתי להוציא אישור בקטע של סבבה".
 
אחד מהם תיאר במשטרה על הקלות שבה פעלה השיטה: "רועי דיבר איתי בצד ושאל אם אני מעשן גראס...הוא אמר שהוא יכול לקחת אותי לרופא שאני אוכל לקבל רישיון... בסוף הוא אמר לי לבוא למרפאת כאב בבית חולים וולפסון, באתי שם לדלפקים, שאלתי איפה המרפאת כאב, אמרה שסגור, ואז רועי ירד למטה אלי ופתאום הפקידה פתחה לי את הדלפק, פתחה לי תיק ונתנה לי הפניות לבדיקה שרועי אמר לה...וישר נכנסתי לעשות צילום, היו לפני אנשים והכניסו אותי לפני כולם כאילו אני איזה אוליגרך...היו שם אנשים באמת חולים ואותי הכניסו בלי תור בכלל".