דוד אור שחר, פעיל ימין בן 20, הורשע אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים בתקיפת חייל צה"ל ושני פלסטינים על רקע גזעני ובביצוע שתי פעולות "תג מחיר" באזור מגוריו, היישוב בת העין בגוש עציון. 

הצעיר הודה בבית המשפט בביצוע המעשים ואף הביע חרטה. הדיון בטיעונים לעונשו של הצעיר נקבעו למרץ בשנה הבאה.   
באחד המקרים בהם הודה, באוקטובר 2013, תקף שחר, יחד עם שני נערים, פלסטיני שעסק בפריקת עצים שאותם מכר בכניסה לבת עין. השלושה, שהבחינו בו, החליטו לתקוף אותו בשל מוצאו הערבי. הם ריססו גז מדמיע בעיניו ושחר הכה אותו באמצעות קרש. חייל צה" שהיה במקום והבחין במתרחש ניסה להגן על האיש המותקף וספג גם הוא גז בעיניו. לאחר המקרה הם נמלטו מהמקום, תוך ששחר קורא לעבר חברו:"וואלה, הבאתי לו וואחד פיצוץ".

שבוע לאחר מכן, הבחינו השלושה במשאית פלסטינית חונה בכניסה ליישוב. הם התמקמו בכביש העולה מבת עין לצומת הגוש והמתינו למשאית. כשחלפה, יידו לעברה אבנים. הוא הודה גם בכריתת 35 עצי זית במטע בבעלות ערבית מצפון ליישוב בת עין. בנוסף ריסס אחד משותפיו למעשה את הכתובות "ערבים גנבים" ו"תג מחיר" על סלע בשטח המטע. כתוצאה מהמעשה נגרם למטע נזק בסכום של 30,000 שקל.
שחר הודה אתמול בכתב אישום מתוקן, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור, היזק וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני. "אני מודה בעובדות בכתב האישום ומתחרט עליהן", אמר בדיון. בניגוד לעובדות בכתב האישום, בין הצדדים אין הסכמה על העונש ובשלב הבא ישמע השופט בן-ציון גרינברגר את הטיעונים לעונשו של שחר. 

פרקליטות מחוז ירושלים הגיבה על ההחלטה: ״ביה״מ המחוזי הרשיע את דוד אור שחר בכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בעבירות שביצע עם שני קטינים נוספים באזור בת עין. העבירות כללו תקיפת עובד פלסטיני ממניע גזעני, תקיפת חייל, כריתת עצי זית וריסוס כתובות ממניע גזעני. הגשת כתב האישום התאפשרה בזכות עבודה מאומצת של השב"כ והמשטרה בפענוח המקרים. הפרקליטות תמשיך ותפעל בנחישות להעמיד לדין מי שנמצאו נגדם ראיות לעבירות ממניע גזעני ולאומני ולמיצוי הדין עימם".