פרקליטות מחוז צפון הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בקריית שמונה כתב אישום נגד יוסף לזר, בן 45, פסיכולוג ומרצה וחוקר מוח במכללת תל חי, בגין ביצוע עבירות של מעשה מגונה בין מטפל נפשי למטופל, מעשה מגונה, הטרדה מינית, קבלת דבר במרמה, זיוף כדי לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף והדחה בחקירה, כך הותר היום (שלישי) לפרסום.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יערה ברזילי-כהן, בתחילת שנת 2014 פנה המתלונן, סטודנט במכללה, לנאשם כדי שזה יערוך לו אבחון להפרעות קשב וריכוז. בסיום האבחון התפתח קשר הדוק בין הנאשם לבין המתלונן אשר כלל שיחות בעלות אופי אישי וטיפולי בטלפון, בהתכתבויות מייל ומסרונים, ומפגשים פנים אל פנים.



עוד נטען בכתב האישום, הציג הנאשם בפני המתלונן שורה של מצגי שווא במטרה להדק את היחסים בין השניים ויצירת תלות של המתלונן. בין היתר טען הנאשם כי היה בעברו סוכן מוסד, וכי עדיין עליו לצאת מדי פעם למשימות חשאיות בעורף האויב בהן הוא מסכן את חייו, וביקש מהמתלונן לדאוג לסידורי הלווייתו ולמשפחתו במקרה הצורך. כמו כן, טען בפני המתלונן כי הוא חולה בסרטן סופני, ואף טען בפניו במרמה, כי מינה את המתלונן ל"אפוטרופוס" שלו וזייף צוואה לפיה כביכול הוא מוריש למתלונן את רכושו.



בנוסף ביקש לזר מהמתלונן לחפש עבורו דירה קרובה לביתו, כדי שיוכל לסייע לו. המתלונן, שהאמין כי אכן הנאשם חולה, נעתר ומצא לנאשם דירה סמוכה לדירתו. הנאשם עבר להתגורר בדירה זו ו בתקופה זו העניק למתלונן "טיפול" שכונה "סשן לילה", אשר כלל עישון סמים, עירום ומגע פיזי באיברי המין של המתלונן.



בחודש ספטמבר 2015, נערך ללזר שימוע לקראת פיטורין במכללה לאחר שהוברר כי קיים קשרים חריגים עם מספר סטודנטים, ביניהם המתלונן. לאחר השימוע הוצגה לו האופציה להתפטר או להיות מפוטר, ועל כן הוא התפטר מן המכללה.



לאחר הפסקת עבודתו במכללה, חשש הנאשם כי המתלונן יספר את שארע לגורמים נוספים, או אף יתלונן נגדו במשטרה, וכי תיפתח נגדו חקירה. לפיכך, שלח הנאשם לו הודעה ובה ביקש ממנו לא לדבר עם אף אחד אודות הקשר ביניהם.



פרסום שמו של לזר התאפשר לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשתו לערער על החלטת בית המשפט המחוזי להתיר את פרטי כתב האישום ואת שם הנאשם.