פיגוע כנקמה על מות האח: כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מחבלת פלסטינית בת 16 מכפר עקב, בגין ביצוע פיגוע הדקירה שאירע לפני כשבועיים בשוק מחנה יהודה בעיר, כשכלי הנשק בו השתמשה היה זוג מספריים. בפיגוע נפצעו קל שני אזרחים. קרובת משפחה של המחבלת שביצעה את הפיגוע יחד עמה, נורתה למוות. לנאשמת, ששמה אסור בפרסום בשל היותה קטינה, מיוחסות שתי עבירות של ניסיון רצח והחזקת סכין. 
תיעוד הפיגוע סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין יפעת גפן מפרקליטות מחוז ירושלים, יום לפני האירוע, אמרה קרובת משפחתה של הנאשמת כי ברצונה לבצע פיגוע לאומני רצחני כנקמה על מות אחיה, שנהרג בידי צה"ל במהלך הפרות סדר בשנת 2013. למחרת יצאו השתיים מביתן, כשהן נושאות תיקי בית ספר, כדי לא לעורר חשד של בני משפחתן ונסעו באוטובוס לירושלים. 


המספריים ששימשו אותן בעת הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת 

התפללו ורכשו מספריים

לאחר שהתפללו במסגד אל אקצה, הן רכשו שני זוגות מספריים על מנת לבצע באמצעותם את הפיגוע. השתיים עלו לרכבת הקלה וירדו בסמוך לעיריית ירושלים. משם הן צעדו ברחוב יפו, "במטרה למצוא שם יהודים כדי לבצע בהם את הפיגוע הרצחני". בשעה 11:00, השאירו השתיים את תיקי בית הספר בתחנת הרכבת של שוק מחנה יהודה ועזבו את המקום.
מאבטח הרכבת הקלה שהבחין בכך קרא להן לחזור לקחת את תיקיהן וכך עשו. השתיים המשיכו להתהלך ברחוב יפו, כשבדרכן הצביעה קרובת משפחתה של הנאשמת על עוברים ושבים ברחוב, כשהיא אומרת "אני רוצה לרצוח אותו". בשעה 11:20 לערך הגיעו השתיים לאזור לשכת הבריאות ברחוב יפו. קרובת המשפחה של הנאשמת ניגשה מאחור לספסל, עליו ישב אותה עת פלסטיני בן 70, ודקרה אותו בעורפו ובגבו באמצעות המספריים. הפצוע נמלט מהמקום כשהוא מדמם והשתיים המשיכו בדרכן, כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה. 
בשלב זה, אדם בן 64 התקדם בריצה לכיוון האירוע. קרובת המשפחה של הנאשמת פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, שעה שהנאשמת עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים. לאחר מכן, אזרח שעובד בקרבת מקום מיהר לכיוונה של הנאשמת, הכה אותה באמצעות כיסא והיא נפלה לקרקע. באותו הזמן, בן ה-64 שהותקף ירה בקרובת המשפחה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף אליו וירה לעבר השתיים. מותה של קרובת משפחתה של הנאשמת נקבע במקום. הנאשמת נפצעה גם היא וטופלה בבית החולים, היא שוחררה והגיע היום, כאמור, לבית המשפט.