חופשתו של ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433 במשטרה, החשוד בביצוע הטרדה מינית ומעשה מגונה בקצינת משטרה לפני כחמש שנים, הוארכה שוב, הפעם עד ליום חמישי הקרוב.



ל"מעריב־השבוע" נודע כי פרקליטיו של ריטמן ביקשו להיפגש עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עוד לפני השימוע שייערך לניצב, וכי וינשטיין נעתר לבקשה וייפגש עמם מחרתיים. בפגישה זו ינסו עורכי הדין לשכנע את וינשטיין כי הוא חף מכל עבירה וכי הפרשה כולה היא עלילה שנרקמה נגדו על ידי יריביו ביחידה, בהם ראש חטיבת המודיעין במשטרה תת־ניצב גיא ניר, ובסיוע של קצינה שעמה ניר מצוי לכאורה בקשר אישי, כפי שקבע ראש את"ל (אגף תמיכה לוגיסטית) ניצב דוד ביתן. ביתן מונה לבדוק את התנהלותו של ניר ואת התנהלותה של החטיבה שהוא עומד בראשה.




יפגש עם ניצב ריטמן, וינשטיין. צילום: פלאש 90


בתום ימי החופשה המוסכמת, שכבר הוארכה לפני כשבוע לבקשתו של המפכ"ל רוני אלשיך עוד בטרם נכנס לתפקידו, נערכה שיחת טלפון בין אלשיך לריטמן, ובה ביקש המפכ"ל מהקצין להישאר בחופשה לפחות עד לאחרי הפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה.



בתוך כך, תת־ניצב ניר שוהה בחופשה כפויה וגם הוא כופר בחשדות נגדו. ניר ביקש ביוזמתו להעביר את עניין החשדות נגדו לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בנימוק שהוא אינו נותן אמון בקצין הבודק.



תמונת המצב היא שריטמן יישאר בחופשה לפחות עד מחרתיים, אז יפגש וינשטיין עם פרקליטיו עוה"ד ירון לונדון, אופיר שטרסנוב ואייל כהן. המפכ"ל ימתין עד לאחר אותה פגישה ובסיומה ייתכן שיקבל החלטה באשר לעתידו של ריטמן. במקביל במח"ש עדיין עומלים על הכנת חוות־דעת בנושא, שתוגש ליועץ המשפטי לממשלה.