שופט השלום בירושלים, שאול גבאי ריכטר, הורה לשחרר צעיר תושב השפלה, שנעצר לפני שבוע משום שהגיע לבית בן דודו כדי לשמש עד לחיפוש שערכה שם המשטרה.



הצעיר הובא אתמול לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, אולם השופט דחה את הבקשה והטיח ביקורת קשה בשוטרים. "לא ייתכן שאדם שנקרא למלא חובה אזרחית ולהיות עד לחיפוש, ימצא את עצמו חשוד", פסק.



ביום ראשון שעבר פשטו שוטרי ירושלים על ביתו של צעיר בן 23 במושב באזור בית שמש, לאחר שהגיע לידיהם מידע שלפיו הוא מפעיל בביתו מעבדה לסמים. השוטרים הבחינו בצעיר משליך מחלון הבית שקית החשודה כמכילה סם וביקשו לערוך חיפוש בדירה. כמחויב בחוק, הם הציעו לו להזמין עד ראייה לחיפוש שייעשה, והצעיר התקשר לבן דודו וביקש שיגיע.



בבית נמצא חומר החשוד כסם במשקל כשלושה ק"ג, ציוד וסכום גדול של כסף. אלא שהשוטרים לא הסתפקו במעצרו של הדייר ועצרו גם את בן דודו, צעיר ללא עבר פלילי, בחשד לביצוע עבירות של גידול והחזקת סמים.



בדיון בהארכת המעצר טען סנגורו של העד, עו"ד עבד נבולסי, כי מרשו לא ביצע כל עבירה. השופט קבע כי עד לרגע החיפוש לא היה בידי המשטרה חשד נגד בן הדוד וכך גם לאחר החיפוש. "אינני מצליח להבין על סמך מה נעצר", אמר השופט, "מדובר בהתנהלות בלתי סבירה בעליל".