פרשת הדוגמנית בר רפאלי שנחקרה ארוכות ברשות המיסים בתל אביב , לא מוכנה להירגע.
 
אחרי שחרורן של רפאלי ואימה ציפי בבית המשפט בתנאים מגבילים ביותר, תוך חשיפת חשדות חמורים לעבירות של דיווח כוזב והעלמת הכנסות בעשרות מיליוני שקלים, קבלת הטבות והנחות סלב שלא דווחו בסכום הנאמד בלמעלה ממיליון שקלים, טוענים גורמים המקורבים לרפאלי  כי הפרשה נופחה מעבר לכל פרופורציה.

 "זה תיק שייסגר בהסדר ולא מעבר . אם היא לא היתה אישיות ציבורית מפורסמת ומרשימה כל כך זה לא היה מגיע למימדים שמנסים לנפח את הפרשה הזאת. יש כאן ויכוח מספרי בין רשות המיסים לדוגמנית ואימה".


הותר היום לפרסום כי בר רפאלי היא דוגמנית העל שנחקרה אתמול והיום במשך שעות ארוכות בחשד להעלמות מס ואי דיווח על הנחות סלב שקיבלה לכאורה. בית משפט השלום בתל אביב אימץ את בקשת הצדדים והורה על שחרורה של רפאלי בערבות על סך של 750 אלף שקלים וכן את יציאתה מהארץ ואם תרצה בכך, תצטרך להפקיד מזומן בסך 250 אלף שקלים. יחד עם רפאלי שוחררה בערבות גם אמה ציפי החשודה יחד עם ביתה בכשלים בדיווח למס הכנסה.


מדובר בין השאר בדירה במגדלי W שבה התגוררה רפאלי ואולם על דירה זו שולמו דמי השכירות בסך כ-40 אלף שקלים על ידי אחרים ולא על ידי הדוגמנית. בחקירתה טענה רפאלי כי מי ששילמה על השכירות הנה אמה שהכינה את הדירה עבורה לכשתחזור לישראל. עוד עלה בחקירה כי הדוגמנית המובילה בישראל נהנתה מהטבות מפליגות והנחות סלב שקיבלה בין היתר גם ממעצב שלו שילמה 40 אלף שקלים על עבודה שעלותה נאמדת בכ-100 אלף שקלים. המעצב תוחקר אף הוא ברשות המסים, הודה כי קיבל את הסכום האמור בלבד וכנגד זה הוציא חשבונית, אולם יחד עם זאת אישר לחוקרים כי כנגד יתרת הסכום אותה העניק כהנחה כביכול לכוכבת הוא קיבל יחסי ציבור להם דאגה עבורו.



דיווחים כוזבים


אירוע נוסף שנחקר ברשות המסים מתייחס לרכב יוקרתי שקיבלה רפאלי ללא תשלום ובמס הכנסה מעריכים כי מדובר בתמורה שלא דווח עליה לרשויות וזאת כנגד יחסי הציבור שהעניקה לאותה החברה שהפקידה בידה את מפתחות הרכב. רפאלי נשאלה בעניין הדיווחים הכוזבים שלה לכאורה לפקיד השומה בכפר סבא, בעניין התושבות של רפאלי תושבת ישראל ומיסוי הכנסותיה מחו"ל הנאמדים במיליוני שקלים.



ברשות המסים טוענים כי בדיווח שלה למס הכנסה דילגו רפאלי ואמה על הכנסות בסכומים מצטברים בעשרות מיליוני שקלים שמקורן בהכנסות מעבודה של רפאלי בחו"ל. בחקירתה ניסתה רפאלי לתבוע כי הנה תושבת חו"ל ולעניין התושבות יש משמעות כביכול בשיעור המס שעליה לשלם. ברשות המסים בוחנים את מרכז החיים והזיקה של החשודה לישראל וכאשר אלה מדווחים בכזב יש קושי לקבוע את שיעור המס. במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה במחלקת המודיעין של פקיד שומה חקירות תל אביב, נאספו ראיות המעידות לכאורה כי החשודות הונו בצוותא את פקיד השומה ומסרו לו דיווחים כוזבים במטרה להסוות את מרכז החיים של רפאלי.



ציפי רפאלי ובנה און בימים רגועים יותר. צילום: רפי דלויה
ציפי רפאלי ובנה און בימים רגועים יותר. צילום: רפי דלויה



אתמול נפתחה כאמור החקירה הגלויה במהלכה בוצעו חיפושים בביתן של רפאלי ואמה וכן חקירות של מעורבים נוספים. בין הנחקרים היה גם רואה החשבון של רפאלי שנשאל מדוע לא דיווח על ההנחות וההטבות שקיבלה. בית המשפט הורה על שחרורן של החשודות בערבות עצמית על סך 500 אלף שקלים וכן ערבות בנקאית על סך 250 אלף שקלים לכל אחת. בנוסף, ערבות על צד ג' בסך חצי מיליון שקלים והפקדת הדרכונים במשרדי היחידה החוקרת. כנגד רפאלי הוצא גם כאמור צו יציאה מהארץ לחצי השנה הקרובה.



כזכור, הדוגמנית הישראלית הגיעה אתמול לחקירה במשרדי רשות המסים בתל אביב ורק סמוך לחצות הסתיימה חקירתה. רפאלי הגיעה על פי זימון של צוות חקירה ברשות המסים, כהמשך ישיר לביקורת המתנהלת בעיקר סביב עסקיה. ברשות המסים החליט כאמור לזמן את הכוכבת לחקירה בחשד לעבירות מס - וזאת באשר להכנסותיה במהלך השנים האחרונות.