התפתחות נוספת בפרשת השחיתות שמטלטלת את הפוליטיקה הישראלית. הותר לפרסום כי השר הבכיר, אשר מקורבו נעצר היום (שני), הוא השר לעיניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ מהליכוד.



החשד הוא בנושא מינויים פוליטיים, כאשר אותו המקורב, לכאורה, תיווך בעסקה שבה מונה עובד בעיריית עפולה, ובתמורה העירייה קיבלה תקציבים ותמיכות שלא היו מגיעים לה, בדרך סיבובית. הבוקר פשטו חוקרי להב 433 על משרדי עיריית עפולה וכן על בתיהם של שניים מהבכירים בעירייה ואספו מסמכים רבים לרבות חומרי מחשב.



גם קירשנבאום הגיעה לחקירה: "פורשת ושומרת על זכות השתיקה"



חברת הכנסת מישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, הודיעה הבוקר על פרישה מהחיים הפוליטיים, לטענתה, עקב החלטתה לשמור על זכות השתיקה בחקירתה בחשד לקבלת שוחד. זאת לאחר שקירשנבאום נחקרה היום שוב, לאחר שבועיים שבהם לא נחקרה.



בהודעה שפירסמה הבוקר קירשנבאום, היא טענה כי מתקיים נגדה "מלחמת התשה ורצח אופי, תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי. חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט. היועמ"ש הפיץ בתקשורת מכתב המייחס לי כניסה למשרדי במשרד הפנים  –  דבר שלא היה ולא נברא -  תוך רמיזות על שיבוש החקירה, כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו, בסך של כ- 2 מיליון שקלים, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ"תפיסה" סנסציונית של המשטרה שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים".



עוד אמרה קירשנבאום בהודעתה: "ילדי, עוזרי ומקורבי נחקרו, וחלקם נעצרו על ידי המשטרה. גורמי החקירה הקפידו להדליף יום יום ושעה שעה נתונים מתוך החקירות כביכול, לפיהם התיקים כנגדי "סגורים", יש בידיהם ראיות למכביר, כולל עדי מדינה, האזנות סתר וכיוצ"ב, המספיקות לטענתם להגשת כתבי אישום נגדי. במשך יותר משבועיים שמי ותמונתי אינם יורדים מהכותרות, הוקעתי אישית וציבורית בטרם משפט, המשטרה והתקשורת כבר שפטו, הרשיעו אותי ושלחו אותי ל'אי השדים' ואין פוצה פה – לא בכירים במשטרה, לא ראשי הפרקליטות, לא מועצת העיתונות, כולם מחרישים".




"אני מקבל את התפטרותך בלב כבד", ליברמן על קירשנבאום. צילום: פלאש 90
 
בהמשך ההודעה תוקפת קירשנבאום את המשטרה: "הרגשתי ותחושתי היא שמטרת החקירה איננה עוד גילוי האמת, שכן המשטרה כבר ירתה את החץ ועתה מסמנת סביבו את המטרה. לחקירתי אין כל משמעות, שהרי כאמור נשפטתי, הורשעתי והוקעתי על ידי רשויות החקירה והציבור.

"בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה החלטתי לבחור בזכות השתיקה. מאחר ומקובל עליי כי כאשת ציבור לבחירה בזכות השתיקה משמעויות והשלכות רבות , החלטתי שלא "לרוץ" בבחירות הבאות , לצאת מהחיים הציבוריים ולהשקיע את זמני בהגנה על חפותי כמו גם בשיקום משפחתי".

בתגובה לדברים, אמר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: כי הוא מקבל את פרישתה בצער, מתוך הבנה שזוהי החלטתה הסופית שנתקבלה לאחר ששקלה זאת בכובד ראש. "כמי שבמשך קרוב ל-20 שנה היה נתון בעצמו לרדיפה ולהאשמות שווא, אני יודע מה עובר עלייך ועד כמה זה קשה, לך ולמשפחתך. אני מקבל את התפטרותך בלב כבד ומתוך ידיעה ששיקולים זרים של גורמים אינטרסנטיים הם אלו שגרמו לכך. אני מאחל לך שתשובי אלינו במהרה לאחר שיוכח, קבל עם ועדה, ששמך הוכפש לשווא ושלא נמצא רבב במעשייך".